Prototypowa Dacia Duster Pick-Up 4WD i Dokker Pick-Up pokazane na wystawie aut użytkowych IAA 2018 w Hanowerze, to dzieło dwóch różnych firm nadwoziowych.
Najnowsze wcielenie Dacii Duster z nadwoziem pick-up wyglądało naprawdę dobrze. Może szerokość otwieranej tylnej burty i szerokość paki nie była zbyt przestronna, ale przecież można by ją zabudować odpowiednim kontenerem z regałami.
A jakby do tego zrezygnować z metalizowanego lakieru i pomalowanych zderzaków a dodać opony z bardziej terenowym bieżnikiem? Taki Duster Pick-Up z fabrycznym napędem 4WD i silnikiem 1.5 dCi mógłby być ciekawą alternatywą dla energetyków czy serwisantów.
Co ciekawe, za budowę Dustera Pick-Up odpowiada rumuńska firma produkująca m.in. nadwozia do samochodów dostawczych Romturingia. Jakby ktoś był chętny, to ten konkretny egzemplarz prototypu można kupić za 18 900 euro (z podatkiem VAT).
Zobacz też: Test: Dacia Dokker Van – izoterma wewnętrzna (wideo, zdjęcia)
Kolejna Dacia z nietypowym nadwoziem to dzieło włoskiej firmy Focaccia Group.
Wyceniony na 11 750 euro (z podatkiem VAT) Dokker Pick-Up z napędem wyłącznie na przednią oś oraz 75-konnym silnikiem 1.5 dCi miał już czarne zderzaki i biały lakier.
W przypadku Dokkera przestrzeń ładowni była o wiele większa. Zdecydowanie szersza była tylna burta, którą firma karoseryjna wyłożyła – podobnie jak i całą podłogę paki – osłoną z blachy.