Zatrzymane na DK 88 Iveco Daily ważyło 4500 kg, choć w ładowni przewoziło trochę pustych opakowań i palet. Skończyło się zatrzymaniem dowodu.
W środę 22 maja katowiccy inspektorzy prowadzili działania na drodze krajowej nr 88 wspierając się danymi z systemu preselekcyjnych wag umieszczonych w jezdni.
Wśród wytypowanych przez wagi preselekcyjne pojazdów było zarejestrowane z 3,5-tonowym DMC Iveco Daily, które – sądząc po przedniej feldze – z fabryki wyszło raczej z 7-tonowym tonażem.
W ładowni busa przewożono tylko puste opakowania umieszczone na paletach oraz ręczny wózek widłowy a mimo to przeprowadzony na punkcie kontrolnym pomiar realnej masy pojazdu wykazał wagę 4,5 tony.
Wobec powyższego inspektorzy ITD zatrzymali elektronicznie dowód rejestracyjny Iveco z powodu tego, że dane w dowodzie rejestracyjnym nie odpowiadają rzeczywistym parametrom wagowym pojazdu.
Teraz właściciel pojazdu, aby móc dalej używać busa, będzie musiał podjechać na stację kontroli pojazdów, gdzie diagnosta zweryfikuje rzeczywistą masę i stan pojazdu z danymi w dowodzie rejestracyjnym.
Innym busem zatrzymanym w minioną środę na DK 88 było też Iveco Daily, które wskazał także system preselekcji.
Zarejestrowany z 3,5-tonowym DMC pojazd realnie ważył 7,1 tony a kierujący pojazdem obcokrajowiec, został ukarany maksymalnym możliwym mandatem karnym w kwocie 3000 zł – mężczyzna musiał grzywnę uiścić na miejscu kontroli z racji braku miejsca zamieszkania w naszym kraju.
Do tego inspektorzy uwarunkowali dopuszczenie do kontynuowania tego transportu rozładunkiem nadmiaru towaru.
Źródło zdjęć: WITD Katowice