Reklama

Dystrybucyjne Daily ważyło 9350 kg a kierowca bez uprawnień

Dystrybucyjne Daily ważyło 9350 kg a kierowca bez uprawnień

Jeżdżące w dystrybucji lokalnej Daily ważyło 9350 kg, ale większym problemem był fakt, że kierowca nie posiadał uprawnień do kierowania.

Legniccy inspektorzy ITD dwukrotnie zatrzymali w ostatnim czasie auta dostawcze, które prowadzone były przez osoby nieposiadające uprawnień do kierowania.

Najpierw w sobotę 24 czerwca „Krokodyle” podczas ważenia dostawczaka stwierdzili nieznaczne, bo 250-kilogramowe przekroczenie dopuszczalnej masy całkowitej, jednak okazało się, że kierowca tego pojazdu ma zatrzymane przez policjantów prawo jazdy.

Reklama

Na podstawie zdjęcia można pokusić się o stwierdzenie, że zatrzymany w Legnicy Dajlak to wersja 70C, czyli z 7-tonowym DMC, ale auto zarejestrowano tak, aby spełniało wymogi kategorii prawa jazdy B. Choć w komunikacie nie pojawia się informacja o grzywnie za przekroczenie DMC, to można spodziewać się, że wyniosła ona maksymalne 3000 złotych.

Pięć dni później, czyli w środę 28 czerwca inspektorzy z oddziału w Legnicy poddali sprawdzeniu realnej masy Iveco Daily zarejestrowane z 3,5-tonowym DMC.

W tym wypadku pomiar realnej masy busa pracującego w dystrybucji lokalnej alkoholi do sklepów spożywczych wykazał 9350 kg.

I także w tym przypadku kierowca prowadzący przeciążone Iveco Daily nie posiadał uprawnień do prowadzenia pojazdu, gdyż jego prawo jazdy – w zakresie wszystkich posiadanych kategorii – zostało  zatrzymane trzy miesiące wcześniej.

Oczywiście w obu przypadkach inspektorzy ITD zakazali dalszej jazdy i wezwali na miejsce policjantów. W przypadku jazdy bez uprawnień grozi sprawa w sądzie, który może zastosować grzywnę nie niższą niż 1500 złotych a maksymalnie aż 30 000 złotych.

Ponadto sąd orzeka obligatoryjnie zakaz prowadzenia pojazdów na okres od 6 miesięcy do maksymalnie 3 lat.

Źródło zdjęć: WITD Wrocław

Podziel się:
1

Odpowiedzi

Napisz tu swoją opinię

  1. Marcin

    po co to bicie piany. stańcie pod autopartnerem w bieruniu o 22²⁰ identycznych aut będzie z 30, jak staniecie o 7⁰⁰-10⁰⁰ będą jeszcze cięższe na powrocie. ciągle afera, a co ciekawe w części nawet co 3 tygodnie zmienia się licznik albo cofają się w czasie 🙂 w wielu firmach ładowane tak jest w standardzie i leci przez Czechy na niemcy. Tak zawsze będzie jak są takie niskie mandaty i brak konsekwencji.

Komentarze zamknięte.