Elektryczny Master za 645 064 zł. A stacja ładowania 90 000 zł

Elektryczny Master za 645 064 zł. A stacja ładowania 90 000 zł

W Połańcu zbierać śmieci będzie elektryczne Renault Master za 645 064 zł. Razem ze stacją ładowania wartość projektu dobiła do 735 000 zł.

Przypadkiem natrafiłem dziś na informację Urzędu Miasta i Gminy Połaniec (woj. świętokrzyskie), że 8 stycznia odbyło się uroczyste przekazanie elektrycznego Renault Truck Master E-Tech, które ma być wykorzystywane przy zbiórce odpadów.

Warto zauważyć, że to jeszcze poprzednia generacja X62 a nie najnowszy typoszereg XDD, ale moją uwagę zwróciła cena. Dostawczak z zabudową skrzyniową wraz z nadstawkami oraz wywrotem kosztować miał 645 064,64 złotych.

Aż sprawdziłem, ile takie samo podwozie do zabudowy L3 z 3,5-tonowym DMC wyceniono w tzw. żółtym Renault (starszego cennika Renault Trucks nie znalazłem). Znaleziony przeze mnie cennik Renault Polska informował, że od stycznia 2024 roku sam podwozie bez zabudowy to 276 350 zł netto/339 910 zł brutto.

Zabudowa z tzw. nadstawkami czy aluminiowym odeskowaniem chroniącym tylną ścianę 3-osobowej kabiny elektrycznego Renault Master E-TECH kosztowała w tym wypadku ponad 300 000 złotych. Jak na moje oko, to całkiem sporo, nawet uwzględniając belkę świetlną i oświetlenie ostrzewawcze LED na grillu busa.

Jeżeli zatem od 645 064,64 zł odejmiemy 339 910 zł, to wychodzi na to, że wartość samej zabudowy dochodzi do 305 154 złotych.

Ok, niech będzie, że część tych pieniędzy to jakiś tam transport do Połańca wspomnianej wywrotki, może i nawet w tej cenie „zaszyty” jest jakiś pakiet opieki serwisowej itp.

Do tego dodatkowe 89 935 zł przeznaczono na stację ładowania wraz z montażem i wykonaniem wewnętrznej linii zasilającej. Warto jednak podkreślić, że zakup elektrycznego dostawczaka wraz ze stacją ładowania 2 x 22 kW został dofinansowany w 98 % z Rządowego Funduszu Polski Ład.

Jak informuje gminny portal, „zakup samochodu dostawczego o napędzie zeroemisyjnym z zabudową wywrotki to część dużego zadania  w ramach większego programu zakupu samochodów zero i niskoemisyjnych oraz autobusu na potrzeby Miasta i Gminy Połaniec.

Jak widać na załączonym przykładzie koszt zakupu eLCV z dosyć prostą zabudową to w przybliżeniu wartość 3 takich samych Masterek X62 z rocznika 2024. A warto dodać, że poprzednia generacja Mastera E-TECH wyposażona była w 77-konny silnik elektryczny oferujący dosyć niski moment obrotowy 225 Nm oraz litowo-jonową baterię trakcyjną o pojemności 52 kWh, która w realnych warunkach pozwalać powinna na przejechanie 130-140 km.

Na profilu gminnym Połańca napisano, że ten elektryczny dostawczak znacząco obniżyć ma koszty eksploatacji ze względu m.in. na rzadsze i tańsze przeglądy okresowe w porównaniu do samochodu spalinowego.

Źródło zdjęć: Urząd Miasta i Gminy Połaniec

Podziel się:
1

Odpowiedzi

Napisz tu swoją opinię

  1. Krzysztof

    Głupota nie zna granic. Brak słów. ,,.. koszty eksploatacji ze względu m.in. na rzadsze i tańsze przeglądy okresowe w porównaniu do samochodu spalinowego.” Energia elektryczna > paliwo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

3 × cztery =