W polskich mediach pojawiły się informacje o wstrzymaniu wypłaty pożyczki przyznanej Volkswagenowi na budowę fabryki nowego Craftera.
Wszystko zaczęło się od agencji Reutera, która podała, że negocjacje w sprawie wypłaty pożyczki od Europejskiego Banku Odbudowy i Rozwoju zostały zawieszone. Jednak przedstawiciele koncernu nie potwierdzają tych doniesień. Dzisiaj na stronach internetowych Spółki Volkswagen Poznań pojawiły się zapewnienia, że już za rok z zakładu we Wrześni wyjeżdżać będą nowe Volkswageny Craftery, a docelowo rocznie fabryka produkować będzie 100 tysięcy aut.
– 13 listopada ubiegłego roku spotkaliśmy się w Białężycach na wmurowaniu kamienia węgielnego. Dzisiaj jest tam już nowy zakład, prawie zbudowane od podstaw hale, które od końca października są ogrzewane – stwierdza Jens Ocksen, prezes Volkswagen Poznań. – Do końca grudnia gotowe będą parkingi dla pracowników oraz wewnętrzne drogi dojazdowe. To miejsce zdecydowanie coraz mniej przypomina już plac budowy – dodał Jens Ocksen.
Według zapewnień przedstawicieli koncernu na drugą połowę stycznia zaplanowano wstępne odbiory lakierni, a już miesiąc później ma nastąpić przeprowadzka pracowników z dotychczasowych kontenerów do budynków biurowych.
W trakcie budowy jest również hala Zakładu Zabudów Specjalnych, gdzie Craftery przygotowywane będą do indywidualnych potrzeb klientów.
Wydaje się więc, że wszystkie prace idą do przodu, a inwestycja nie jest zagrożona. Wiadomo, że afera Dieselgate pociągnęła za sobą ograniczenie inwestycji i badań, w tym rezygnację z produkcji kilku modeli. Nieoficjalnie mówi się np. o tym, że nowa generacja Skody Roomster, która bazować miała na VW Caddy (produkowanym zresztą w poznańskim Antoninku) nie wejdzie w najbliższym czasie do oferty.
Miejmy zatem nadzieje, że zakład we Wrześni powstanie bez przeszkód, bo wraz z budową nowej fabryki utworzonych zostanie blisko 3 000 miejsc pracy. Już teraz, zatrudniając ponad 7 tysięcy osób, Volkswagen Poznań jest największym pracodawcą w Wielkopolsce.
Nowa fabryka w Białężycach koło Wrześni zlokalizowana jest tuż obok Zakładu w Poznań-Antoninek, gdzie od 11 lat produkowane są modele Caddy oraz Transporter na rynki całego świata.
Źródło zdjęć: Volkswagen