Reklama

Fiat Ducato z Euro 6. Silniki o mocach od 115 do 180 KM

Fiat Ducato z Euro 6. Silniki o mocach od 115 do 180 KM

Najmocniejszy 3-litrowy diesel zastąpiony został silnikiem 2.3, który ciągle jednak generuje 177 KM i nie jest wyposażony w instalację SCR z AdBlue.

Bazowym turbodieslem pozostanie 115-konny silnik 2.0 MultiJet, który osiąga 290 Nm i oferowany jest wyłącznie z 6-biegową manualna skrzynią. Kolejna w gamie silnikowej konstrukcja to również znana jednostka 2.3 MultiJet dostępna w wersjach 130 KM (320 Nm) oraz 150 KM (380 Nm).

Zobacz też: Test: Fiat Ducato 2.3 Multijet2 – 180 KM bez AdBlue (wideo, zdjęcia)

Reklama

Dotychczasowy silnik 3.0 MultiJet o mocy 177 KM, który powszechnie stosowany jest busach jeżdżących w transporcie międzynarodowym, zastąpiony został jednostką 2.3 MultiJet o takiej samej mocy, ale spełniającą już normy spalin Euro 6. Maksymalny moment obrotowy tego nowego w gamie motoru osiąga równe 400 Nm, a więc dokładnie tyle samo, co poprzedni silnik.

Zobacz też: Norma Euro 6 w autach dostawczych – jak to jest z tym AdBlue?

Co ważne, silniki Diesla nie będą wyposażane w technologię selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) z wtryskiem płynu AdBlue. Jedynie 150-konny silnik w wersji osobowej (homologacja M1) będzie korzystać z układu SCR z 15 litrowym zbiornikiem płynu AdBlue, którego wlew znajduje się za klapką obok korka paliwa.

Ofertę na europejskim rynku uzupełnia 3-litrowy silnik o mocy 136 KM i zapłonie iskrowym. Ta wersja oznaczona jako 140 Natural Power przystosowana jest do zasilania gazem ziemnym CNG.

Źródło zdjęcia: Fiat Professional

Podziel się: