Fiat Professional informuje, że we włoskich zakładach we włoskich zakładach w Atessie rozpoczęto produkcję elektrycznego E-Ducato.
Fabryka w Atessie powstała w 1979 roku jako spółka joint venture Sevel Sud stworzona przez Fiata (50%) oraz Peugeota i Citroena (po 25%) i od 1981 roku powstają tam samochody dostawcze i minibusy.
Dysponujący powierzchnią ponad 1,2 miliona metrów zakład to największy ośrodek produkcji lekkich pojazdów użytkowych w Europie ze zdolnością produkcyjną dochodzącą do 1200 pojazdów dziennie. Obecnie 80% produkcji jest przeznaczone na eksport do 75 krajów,
Jak podkreślono w oficjalnym komunikacie, start montażu E-Ducato to ważny moment nie tylko dla marki Fiat Professional, ale i dla całego koncernu Stellantis – ma to być kolejny krok naprzód w przejściu na zrównoważoną mobilność w segmencie LCV.
Warto jednak podkreślić, że od stycznia 2024 roku model E-Ducato jest już produkowany w polskim zakładzie Stellantis Gliwice. Co prawda nie podano tego w komunikacie, lecz jestem niemal pewien, że na Śląsku powstają elektryczne furgony a w Atessie podwozia do zabudowy.
Zespół napędowy obecnego wcielenia elektrycznego Ducato powstał „in-house”, a więc nie jest to konwersja przeprowadzana przez jakiegoś zewnętrznego poddostawcę.
Elektryczny silnik generuje aż 270 KM i do 410 Nm a nowy akumulator trakcyjny ma pojemność aż 110 kWh. Warto podkreślić, że E-Ducato dostępne jest nie tylko w wariancie DMC 3,5 tony, ale też 4,25 tony i np. w Polsce taki pojazdem można poruszać się na kategorię prawa jazdy B.
Źródło zdjęcia: Stellantis