Reklama

 

Ford Ranger na rynku od 2023 roku – 3.0 V6 także w Polsce

Ford Ranger na rynku od 2023 roku – 3.0 V6 także w Polsce

Nowy Ford Ranger pojawi się na rynku od 2023 roku. Topowy turbodiesel 3.0 V6 dostępny ma być także w Polsce!

Dłuższy o 50 mm rozstaw osi, to nie tylko więcej miejsca w kabinie, ale też dłuższa przestrzeń ładunkowa.

Zmodernizowane podwozie ma o 50 mm dłuższy rozstaw osi i o 50 mm szerszy rozstaw kół niż oferowany aktualnie Ranger.

Konstrukcja przodu pomieści nie tylko 2-litrowe turbodiesle R4 z rodziny Panthera z jedną lub dwoma turbosprężarkami, ale też nową wysokoprężną jednostkę 3.0 V6.

Paleta jednostek napędowych dostępna będzie zarówno z manualnymi przekładniami, jak i automatycznymi skrzyniami biegów – nigdzie tego nie potwierdzono, ale idę o zakład, że topowa “V6-tka” będzie dostępna wyłącznie z “automatem”.

Jak podkreślają ludzie z Forda, nowa generacja Rangera jest gotowa na “ewentualne przyjęcie innych technologii napędowych w przyszłości”, co oznaczać może zapewne silniki elektryczne czy hybrydy.

Zobacz też: Ranger Stormtrak i Ranger Wolftrak – limitowane serie pick-upa Forda

W materiałach prasowych pojawiło się zdjęcie deski rozdzielczej nowego Rangera w wersji na rynki z ruchem lewostronnym, więc pozwoliłem sobie na horyzontalną edycję… 😉

Klienci będą mieli do wyboru dwa systemy napędu 4×4. Pierwszy ma mieć możliwość elektronicznego sterowania napędem w trakcie jazdy a drugi to nowy system stałego napędu na cztery koła.

Wszelkie akcje wyciągania samochodu w ciężkim terenie ułatwiają podwójne haki widoczne w przednim zderzaku.

W środku auta znajdzie się nowy system multimedialny SYNC4 z możliwością zamówienia wyświetlacza o przekątnej 10,1- a nawet 12-cali.

Na liście wyposażenia znajdziemy m.in. system kamer pokrywających obszar 360 stopni wokół auta czy bezprzewodowa ładowarka do smartfonów.

Co ciekawe, dzięki wbudowanemu modemowi FordPass Connect nowy 1-tonowy pick-up Forda będzie mógł dokonywać bezprzewodowo aktualizacji oprogramowania.

Zobacz też: Toyota Hilux 2020 z silnikiem 2.8 204 KM i 3500 kg uciągu na haku

W wersjach z automatyczną przekładnią pojawił się nowy przełącznik e-shifter.

Najnowsze wcielenie Forda Rangera, którego produkcja na europejskie rynki odbywać się będzie dalej w zakładach w RPA, będzie też stanowić bazę dla kolejnej generacji Volkswagena Amaroka (bądź jego następcy, bo nazwy nie można być pewnym).

Na pewno wiadomo, że nowego Rangera będzie można zamawiać pod koniec 2022 roku a do klientów trafić powinien już w 2023 roku.

Warto przy okazji przypomnieć, że Ford Ranger obecnej generacji jest liderem segmentu pick-upów w Europie.

We wrześniu 2021 roku ustanowił nowy rekord sprzedaż, dealerzy na Starym Kontynencie wydali 45 539 sztuk pick-upa Forda, co oznacza, że jego udział w rynku wynosi 39,9 procent. W Polsce blisko 50% nowych pick-upów rejestrowanych to właśnie Ford Ranger!

Źródło zdjęć: Ford

Komentarze