Toyota Hilux 2020 z silnikiem 2.8 204 KM i 3500 kg uciągu na haku

Toyota Hilux 2020 z silnikiem 2.8 204 KM i 3500 kg uciągu na haku

Po faceliftingu pojawił się nie tylko nowy grill i przedni zderzak! Toyota Hilux 2020 z silnikiem 2.8 o mocy 204 KM i 3500 kg uciągu na haku dla wersji 4×4.

W czwartek 4 czerwca Toyota oficjalnie zaprezentowała zmodernizowaną wersję VIII generacji Hiluxa.

Mający swoją 52-letnią historię model otrzymał w ramach faceliftingu m.in. przeprojektowany pas przedni z trójwymiarowym grillem, zmienionym zderzakiem, ale też trzy nowe metalizowane kolory nadwozia, a na liście wyposażenia opcjonalnego pojawi się elektrycznie rozsuwana roleta na pace.

Zobacz też: Toyota Hilux Invincible 50 – specjalna seria na 50-lecie modelu

Co ważne, z użytkowego punktu widzenia, Hilux w wersjach 4×4 po kuracji odmładzającej będzie mógł ciągnąć przyczepy o masie do 3,5 tony.

Wcześniej jedynie odmiana z pojedynczą kabiną miała 3,5-tonowy uciag na haku z hamowaną przyczepą. Teraz każda wersja nadwoziowa ma taką techniczną możliwość.

Zobacz też: Mitsubishi L200 dla PKP – 130 pick-upów trafi do Straży Ochrony Kolei

W środku znajdziemy nowy wzór cyferblatów oraz nowy 8-calowy wyświetlacz z ekranem dotykowym, który wyposażono w mechaniczne przyciski ułatwiające obsługę podczas prowadzenia, co przydać się powinno zwłaszcza w terenie.

Do tego Toyota Hilux 2020 otrzyma odświeżoną wersję systemu multimedialnego pozwalającego na wyświetlanie obrazu ze smartfona, dzięki aplikacjom Apple CarPlay oraz Android Auto.

O ile VIII generacja Hiluxa oferowana była z mającym jedynie 150 KM turbodoładowanym silnikiem Diesla o pojemności 2.4 litra, to po faceliftingu pod maską pick-upa Toyoty pojawi się nowa wysokoprężna jednostka 2.8 litra o mocy 204 KM.

Co istotne w przypadku pojazdów użytkowych i zarazem terenowych, maksymalnym moment obrotowy w nowym silniku Hiluxa dochodzić ma do 500 Nm, a to aż o 100 więcej niż w przypadku jednostki 2.4.

Warto też odnotować, że prędkość obrotowa silnika na biegu jałowym została obniżona z 850 do 680 obr./min a także, że poprawiono szybkość reakcji na pedał przyspieszenia.

Do tego popracowano nad działaniem systemu stabilizacji pojazdu (VSC) a ponadto pick-up Toyoty otrzymał układ monitorowania kąta skrętu kół w czasie manewrów.

Do tego specjaliści od zawieszeń z Toyoty poprawili resory piórowe na tylnej osi oraz amortyzatory z przodu i z tyłu, dzięki czemu jazda nowym Hilly ma być bardziej płynna, “a pokonywanie nierówności i wybojów mniej odczuwalne dla pasażerów”.

Według oficjalnych zapowiedzi, Toyota Hilux VIII po faceliftingu pojawi się w sprzedaży w styczniu 2021 roku.

Źródło zdjęć: Toyota

Komentarze