Ford Ranger Raptor w Europie od 2019 roku – silnik 2.0 EcoBlue

Ford Ranger Raptor w Europie od 2019 roku – silnik 2.0 EcoBlue

Ford Ranger Raptor trafi do sprzedaży w Europie w I połowie 2019 roku. Do napędu służyć ma silnik 2.0 EcoBlue o mocy 216 KM, który generuje 500 Nm.

Najnowsza i zarazem najbardziej uterenowiona wersja Forda Rangera otrzymała m.in. przeprojektowany przód, czy specjalne zawieszenie marki Fox, a do tego na felgach znalazły się terenowe opony BFGoodrich w rozmiarze 285/70 R17, które zostały opracowane specjalnie dla Raptora.

Zobacz też: Ford Ranger Black Edition – limitowana edycja 2 500 sztuk

Sercem pick-upa jest turbodiesel 2.0 EcoBlue z podwójną turbosprężarką, który osiąga 216 KM i aż 500 Nm. Z tą 4-cylindrową jednostką wspólpracować będzie 10-stopniowy “automat” z łopatkami przy kierownicy.

Ponadto kierowca będzie mógł wybrać pomiędzy kilkoma trybami jazdy: Normal, Sport, Grass/Gravel/Snow (do jazdy po nawierzchniach z ograniczoną przyczepnością), Mud/Sand (na luźny piasek i błoto), Rock (do powolnej jazdy po kamienistym terenie) oraz Baja (dla szybkich odcinków niczym w Baja Desert Rally).

Co ważne, specjaliści z Ford Performance zadbali także o odpowiednie hamulce dla Raptora: zarówno na przedniej jak i tylnej osi zamontowano tarcze o średnicy 332 milimetrów.

Jak na razie nie wiadomo, ile będzie kosztował Raptor na polskim rynku i jakie będzie jego wyposażenie standardowe.

Źródło zdjęć: Ford

Komentarze