Reklama

 

Ford Transit Connect będzie produkowany w zakładach VW Poznań

Ford Transit Connect będzie produkowany w zakładach VW Poznań

Nowy Ford Transit Connect będzie produkowany w zakładach VW Poznań! Bliźniak Volkswagena Caddy 5 ma być produkowany w stolicy Wielkopolski od 2021 roku.

Nowy VW Caddy będzie oferowany z jednostkami 2.0 TDI o mocach od 75 do 122 KM, a gamę uzupełni benzynowy silnik 1.5 TSI o mocy 116 KM oraz wersja 1.5 TGI przystosowana do spalania CNG. Prawdopodobnie te same zespoły napędowe otrzyma nowy Ford Transit Connect.

Dzisiaj, czyli w środę 10 czerwca oficjalnie potwierdzono, że w zakładach spółki Volkswagen Poznań będzie produkowany również kolejne wcielenie Forda Transita Connecta.

Ford Transit Connect (wraz z wersją osobową Tourneo Connect) bazować będzie na Volkswagenie Caddy 5, którego montaż rozpocząć się ma w poznańskich zakładach w drugiej połowie 2020 roku.

Produkcja konstrukcyjnego bliźniaka Caddy 5 zaplanowana została na 2021 rok. Oba pojazdy zbudowane zostaną na modułowej platformie MQB z grupy VAG i dostępne będą w dwóch długościach nadwozia.

Zobacz też: VII generacja VW Transportera bliźniakiem Forda Transita Customa

W ramach kooperacji Ford zaprojektuje i będzie wytwarzać użytkowe wersje Volkswagena T7. Natomiast pasażerskie warianty jak Multivan, Caravelle czy kamper California pozostaną w gestii VW, ale jeszcze nie wiadomo, gdzie będą produkowane.

Wiadomo też, że za zaprojektowanie oraz produkcję VII generacji Transportera odpowiedzialny będzie Ford, ale w rękach marki VW Samochody Dostawcze pozostanie na wyłączność rozwój techniczny, produkcja i marketing następcy dzisiejszej pasażerskich serii następcy aktualnie oferowanej serii 6.1.

– Rozwój przez Forda nowego Transportera dla obydwu marek dotyczy modeli z segmentu samochodów dostawczych – zaznacza Mikołaj Matuszewski, kierownik komunikacji marketingowej i PR polskiego oddziału marki Volkswagen Samochody Użytkowe, dodając, że Volkswagen pozostawia przy sobie rozwój i produkcje modeli osobowych i lifestylowych, czyli wersji Multivan, Caravelle i California.

– Decyzje dotyczące alokacji produkcji nie zostały jeszcze podjęte – informuje Mikołaj Matuszewski.

Wiadomo też, że kooperacja między koncernami nie spowoduje powiązania kapitałowego przedsiębiorstw, a wszystkie pojazdy będą dystrybuowane na rynkach niezależnie od siebie.

Źródło zdjęć: Ford, Volkswagen

Komentarze