Reklama

 

Ford Transit Connect i Tourneo Connect Active jeszcze w 2020 roku

Ford Transit Connect i Tourneo Connect Active jeszcze w 2020 roku

Relingi dachowe, nakładki na nadkola czy 17-calowe alufelgi to wyznacznik tej serii – Ford Transit Connect i Tourneo Connect Active jeszcze w 2020 roku.

Wariant Active to stylizowane na SUV-y modele Forda – po osobowych wersjach Fiesty czy Focusa, a potem Transita i Tourneo Customa przyszedł czas na mniejsze vany.

Zobacz też: Transit Trail i Transit Custom Active – nowe wersje vanów Forda

Wyróżniające serię Active 17-calowe alufelgi mają lakierowane na czarno wewnętrzną  stronę obręczy.

Z zewnątrz użytkowy Transit Connect Active, jak i pasażerski kombivan Tourneo Connect Active wyróżniają się m.in. specjalnymi 5-ramiennymi 17-calowymi obręczami ze stopów lekkich, relingami dachowymi, czy chroniącymi lakier czarnymi nakładkami na nadkola oraz progi.

Do tego wersje Active dla Transita oraz Tourneo Connect’a otrzymały ozdobne nakładki na dolnych częściach zderzaków czy odpowiedni emblemat z nazwą serii na przednich błotnikach.

Zobacz też: Test: Ford Tourneo Connect 1.5 EcoBlue – po lifcie (wideo, zdjęcia)

Wersje Active mają podwyższony prześwit o 24 mm z przodu oraz 9 mm z tyłu, co w połączeniu z układem mLSD pomoże w jeździe poza asfaltowymi drogami.

Wewnątrz wyróżnik wariantu podkreślają niebieskie przeszycia z logotypem Active.

Podobnie, jak pozostałe wersje małej furgonetki Forda, krótsza “blaszka” oferować ma 2,9 m3 w krótszej wersji oraz 3,6 m3 w odmianie L2.

Do tego producent podaje, że ładowność dostawczej wersji dochodzić ma do 982 kilogramów.

Osobowe wersje Tourneo Connect Active pomieszczą do 5 pasażerów., natomiast dłuższe warianty Grand Tourneo Connect Active zabierą o 2 osoby więcej na dodatkowych opcjonalnych fotelach.

Zobacz też: Test: Ford Transit 2.0 EcoBlue 185 KM – furgon L4H3 (wideo, zdjęcia)

Układ mLSD dostępny będzie w opcji wyłącznie dla najmocniejszego wariantu silnika 1.5 EcoBlue z 6-biegową manualną skrzynią.

Zarówno użytkowe, jak i pasażerskie wersje napędzane będą turbodieslem 1.5 EcoBlue o mocach 100 KM lub 120 KM – jednostka ta zblokowana może być z 8-stopniowym “automatem” lub 6-biegową manualną skrzynią.

Na życzenie klienci mogą zamówić Transita Connecta Active lub Tourneo COnnecta Active z przednim dyferencjałem o ograniczonym poślizgu. Jednak układ mLSD (z ang. mechanical limited-slip differential) dostępny jest wyłącznie ze 120-konnym silnikiem i manualną przekładnią.

Oba wystylizowane modele dostępne można zamawiać na europejskich rynkach już teraz a w salonach mają być do odbioru pod koniec 2020 roku.

Źródło zdjęć: Ford

Komentarze