Reklama

Transit Trail i Transit Custom Active – nowe wersje vanów Forda

Transit Trail i Transit Custom Active – nowe wersje vanów Forda

Uterenowione odmiany Transit Trail i Transit Custom Active – nowe wersje vanów Forda pojawić się mają jeszcze w 2020 roku.

Z zewnątrz Transit Trail wyróżnia się oznaczeniem serii na dole przednich drzwi, plastikowymi nakładkami na błotniki, ale też specjalnymi alufelgami z oponami w rozmiarze 235/65R/16C.

Pierwsze warianty odmian Trail oraz Active dostarczone zostaną do pierwszych klientów pod koniec lata.

W przypadku przednionapędowego Transita Trail oraz Transita Customa Trail wprowadzony zostanie układ mLSD (z ang. mechanical limited-slip differential).

Dzięki mechanicznej blokadzie dyferencjału na przedniej osi napędowej łatwiej będzie można poruszać się po lżejszym terenie, zwłaszcza na sypkich nawierzchniach typu piasek czy szuter.

W przypadku “dużych” Transitów klienci mają mieć także do wyboru układ AWD, który potrafi przekazywać do 50% momentu obrotowego na tylną oś po wybraniu trybu AWD Lock przyciskiem Drive Mode.

Zobacz też: Ford Ranger Thunder – limitowana seria 4500 sztuk już w 2020 roku

Budowlańcy, czy serwisanci pracujący w terenie powinni docenić układ mLSD – wcześniej ten sam mechanizm zastosowano w modelach Focus RS, czy Fiesta ST.

Z zewnątrz łatwo będzie dostrzec wersję Trail, ze względu na charakterystyczny grill  znany m.in. z pick-upa Rangera Raptora.

Do tego poszerzenia na błotnikach czy specjalnie zaprojektowane dla tego wariantu czarne 16-calowe obręcze ze stopów lekkich nadają odmianie Trail niemal agresywnego charakteru.

Ford Transit Trail oferowany ma być w wariancie 3500 kg DMC zarówno jako “blaszka”, furgon z podwójną kabiną, kombi, ale też jako podwozie do zabudowy z pojedynczą oraz podwójną kabiną.

Zobacz też: Test: Ford Transit 2.0 EcoBlue 185 KM – furgon L4H3 (wideo, zdjęcia)

Dyferencjał o ograniczonym uślizgu współpracuje z systemem ESP pojazdu – “elektronika” została odpowiednio skalibrowana, aby nie przeszkadzać, kiedy układ mLSD automatycznie będzie przenosić moment obrotowy na to przednie koło, które ma większą przyczepność.

Z kolei Ford Transit Custom Trail dostępny ma być z DMC od 3000 do 3400 kg, z dwoma rozstawami osi w wersjach nadwoziowych furgon, furgon z podwójną kabiną oraz jako kombi.

Oba modele napędzać ma jednostka 2.0 EcoBlue w wariantach 130 KM, 170 KM oraz 185 KM.

Ponadto Transit Custom Trail dostępny ma być jako tzw. miękka hybryda z 48-woltową instalacją współpracującą z 2-litrowym turbodieslem.

Silnik 2.0 EcoBlue z układem mHEV występować ma także w wersjach 130 KM, 170 KM i 185 KM.

Zobacz też: Ford pokazał nowe rozwiązania pod zabudowy Transitów

Odmiana Active to tak naprawdę pakiet stylistyczny upodobniający Transita Customa i pasażerskiego Tourneo Customa do coraz popularniejszych SUV-ów. Jednak i dla nich inżynierowie Forda przewidzieli opcjonalny system mLSD.

Ford poza uterenowioną odmianą Trail zaprezentował także wersje Transit Custom Active i Tourneo Custom Active.

Oba te modele mogą być wyposażone w układ mLSD, natomiast w serii wyposażono je m.in. w oryginalne 17-calowe alufelgi, relingi dachowe, czy czarnymi nakładkami na błotniki.

Odmiany Active otrzymały także niebieskie akcenty wewnątrz pojazdu, a gama jednostek napędowych bazuje również na turbodieslu 2.0 EcoBlue.

Ford Transit Custom Active oraz Tourneo Custom Active mogą być napędzane silnikami o mocach od 130, poprzez 170 do aż 185 KM, także w wariancie miękkiej hybrydy.

Jedynie opcjonalny układ mLSD klienci będą mogli zamówić wyłącznie z manualnymi skrzyniami biegów.

Jak dowiadywałem się wcześniej w Ford Polska, obie wersje powinny pojawić się na naszym rynku, ale na razie nie ma jeszcze oficjalnego cennika nowych wersji Trial oraz Active.

Źródło zdjęć: Ford

Komentarze