Uterenowione odmiany Transit Trail i Transit Custom Active – nowe wersje vanów Forda pojawić się mają jeszcze w 2020 roku.
Pierwsze warianty odmian Trail oraz Active dostarczone zostaną do pierwszych klientów pod koniec lata.
W przypadku przednionapędowego Transita Trail oraz Transita Customa Trail wprowadzony zostanie układ mLSD (z ang. mechanical limited-slip differential).
Dzięki mechanicznej blokadzie dyferencjału na przedniej osi napędowej łatwiej będzie można poruszać się po lżejszym terenie, zwłaszcza na sypkich nawierzchniach typu piasek czy szuter.
W przypadku „dużych” Transitów klienci mają mieć także do wyboru układ AWD, który potrafi przekazywać do 50% momentu obrotowego na tylną oś po wybraniu trybu AWD Lock przyciskiem Drive Mode.
Zobacz też: Ford Ranger Thunder – limitowana seria 4500 sztuk już w 2020 roku
Z zewnątrz łatwo będzie dostrzec wersję Trail, ze względu na charakterystyczny grill znany m.in. z pick-upa Rangera Raptora.
Do tego poszerzenia na błotnikach czy specjalnie zaprojektowane dla tego wariantu czarne 16-calowe obręcze ze stopów lekkich nadają odmianie Trail niemal agresywnego charakteru.
Ford Transit Trail oferowany ma być w wariancie 3500 kg DMC zarówno jako „blaszka”, furgon z podwójną kabiną, kombi, ale też jako podwozie do zabudowy z pojedynczą oraz podwójną kabiną.
Zobacz też: Test: Ford Transit 2.0 EcoBlue 185 KM – furgon L4H3 (wideo, zdjęcia)
Z kolei Ford Transit Custom Trail dostępny ma być z DMC od 3000 do 3400 kg, z dwoma rozstawami osi w wersjach nadwoziowych furgon, furgon z podwójną kabiną oraz jako kombi.
Oba modele napędzać ma jednostka 2.0 EcoBlue w wariantach 130 KM, 170 KM oraz 185 KM.
Ponadto Transit Custom Trail dostępny ma być jako tzw. miękka hybryda z 48-woltową instalacją współpracującą z 2-litrowym turbodieslem.
Silnik 2.0 EcoBlue z układem mHEV występować ma w wersjach 130 KM, 170 KM i 185 KM.
Zobacz też: Ford pokazał nowe rozwiązania pod zabudowy Transitów
Ford poza uterenowioną odmianą Trail zaprezentował także wersje Transit Custom Active i Tourneo Custom Active.
Oba te modele mogą być wyposażone w układ mLSD, natomiast w serii wyposażono je m.in. w oryginalne 17-calowe alufelgi, relingi dachowe, czy czarnymi nakładkami na błotniki.
Odmiany Active otrzymały także niebieskie akcenty wewnątrz pojazdu, a gama jednostek napędowych bazuje również na turbodieslu 2.0 EcoBlue.
Ford Transit Custom Active oraz Tourneo Custom Active mogą być napędzane silnikami o mocach od 130, poprzez 170 do aż 185 KM, także w wariancie miękkiej hybrydy.
Jedynie opcjonalny układ mLSD klienci będą mogli zamówić wyłącznie z manualnymi skrzyniami biegów.
Jak dowiadywałem się wcześniej w Ford Polska, obie wersje powinny pojawić się na naszym rynku, ale na razie nie ma jeszcze oficjalnego cennika nowych wersji Trial oraz Active.
Źródło zdjęć: Ford