Ford Tourneo Connect – może pęknąć głowica silnika

Ford Tourneo Connect – może pęknąć głowica silnika

Ford Tourneo Connect ma problem z przegrzewającą się głowicą silnika, która może pęknąć doprowadzając do pożaru samochodu.

Ford Polska poinformował Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w modelach Fiesta ST, Kuga, C-Max, Focus oraz Transit Connect (wyprodukowanych w fabryce w Walencji od 8 maja 2012 do 20 grudnia 2014 r.) może dojść do miejscowego przegrzewania głowicy silnika, która może pęknąć a wyciekający pod wysokim ciśnieniem olej może doprowadzić do pożaru w komorze jednostki napędowej. Akcją przywoławczą na polskim rynku objęto łącznie 3 117 egzemplarzy.

Zobacz też: Ford Transit Connect po faceliftingu na rynku od połowy 2018 roku

Co prawda, w oficjalnym komunikacie nie ma słowa o tym, co to za silnik ma problem, ale sprawdziłem – pękająca głowica to przypadłość benzynowej turbodoładowanej jednostki 1.6 EcoBoost.

Warto jednak wiedzieć, że na polskim rynku występowała ona nie w dostawczych Transitach Connect, a w osobowych Tourneo Connect, gdzie osiągała 150 KM.

W przypadku Tourneo Connect liczba przywołanych do serwisów pojazdów nie będzie duża – według moich obliczeń dotyczy tylko… 6 egzemplarzy. W każdym razie lista numerów tych wszystkich 3 117 samochodów objętych akcją serwisową znajduje się TUTAJ.

Źródło zdjęcia: Ford

Komentarze