Reklama

Ford Tourneo Connect III – silniki, skrzynie, wersje nadwoziowe

Ford Tourneo Connect III – silniki, skrzynie, wersje nadwoziowe

Ford oficjalnie przedstawił swojego nowego kombivana, czyli Tourneo Connect III. Znane są też silniki, skrzynie i wersje nadwoziowe.

Dłuższa wersja kombivana nazywać się powinna – tak jak poprzednik – Grand Tourneo Connect.

Najnowsze dziecko noszące na przednim grillu błękitny owal to konstrukcyjny klon Volkswagena Caddy 5, który od października 2020 roku oficjalnie produkowany jest w zakładach VW Poznań.

Mamy tutaj więc kombivana występującego w dwóch długościach nadwozia i zarazem rozstawach osi (odmiana L1 ma 2755 mm oraz L2 2970 mm) jednak tylko z jedną wysokością dachu.

Jak informuje w notce prasowej Ford, III generacja Tourneo Connect po wyjęciu wszystkich foteli zaoferuje 2,6m³ przestrzeni w modelach L1 oraz 3,1 m³ w modelach L2.

Zobacz też: W Poznaniu rozpoczęła się produkcja VW Caddy 5

Deska rozdzielcza nie została znacznie przeprojektowana w porównaniu do VW Caddy. Na liście wyposażenia znalazł się m.in. aktywny tempomat czy ukłądy Active Park Assist z Park Out Assist.

Nowy Tourneo Connect na wyposażeniu standardowym będzie mieć ekran o przekątnej 8,25 cala, lecz bardziej wymagający klienci mogą zamówić opcjonalny 10-calowy wyświetlacz.

Poza ekranem dotykowym kierowca będzie mógł sterować nie tylko funkcjami systemu infotaintment głosem, ale też klimatyzacją czy obsługiwać system audio.

Do napędu nowego wcielenia Tourneo Connect służyć będą jednostki napędowe znane już VW Caddy 5. Klienci zamówić będą mogli turbodoładowane silniki benzynowe 1.5 TSI, które w kombivanach Forda nazywać się bedą 1.5 EcoBoost.

Te 4-cylindrowe konstrukcje oferować mają moc 114 KM/220 Nm przy 1750 – 3000 obr./min. i będą dostępne standardowo z 6-biegową manualną skrzynią lub opcjonalnie z 7-stopniowym “automatem”.

Zwolennicy silników wysokoprężnych mogą liczyć na motor 2.0 TDI ochrzczony przez Forda na 2.0 EcoBlue. Turbodiesle będą sprzedawane w wariancie 102 KM/250 Nm przy 1375-2000 obr./min. oraz 122 KM/320 Nm przy 1600-2500 obr./min.

Zobacz też: Ford Transit Connect będzie produkowany w zakładach VW Poznań

W przypadku turbodiesli tylko mocniejszy wariant będzie można zamówić z automatyczną skrzynią i – po raz pierwszy w historii tego modelu – napędem 4×4, który oparty jest na układzie Haldex V generacji.

Prawdopodobnie już niebawem Ford zaprezentuje takze typowo użytkową odmianę Toureo Connect, która najprawdpopdobniej dalej nazywać się będzie Transit Connect.

Do klientów osobowe kombivany będą dostępne do zamawiania na początku przyszłego roku a do klientów trafią na wiosnę.

Źródło zdjęć: Ford

Komentarze