W czwartek 29 października w Poznaniu rozpoczęła się produkcja VW Caddy 5. Nową generację zbudowano na płycie podłogowej MQB.
Dzisiaj z zakładów Volkswagen Poznań zjechały pierwsze egzemplarze Caddy 5. Całkowicie nowy model wymagał przystosowania do jego montażu o ponad 14 000 m2 rozbudowano halę spawalni, gdzie zainstalowano 450 nowych robotów produkcyjnych w celu wdrożenia nowoczesnych i wydajnych procesów produkcyjnych.
Dzięki temu automatyzacja produkcji przy budowy karoserii Caddy 5 ma osiągnąć ponad 80 procent. Do tego przy zmodernizowanym zakładzie wybudowano nową halę logistyczną o powierzchni 46 000 m2.
Standardowej długości Caddy Cargo ma mieć 4500 mm (o 93 mm więcej niż poprzednik) przy rozstawie osi 2 755 mm (więcej o 73 mm).
Z kolei najnowsza generacja Caddy Maxi ma długość 4853 mm long (o 25 mm mniej niż w Caddy IV) przy 2970 milimetrowym rozstawie osi (36 mm krótszy niż w poprzednim Maxi).
Oba mają 1855 mm szerokości bez lusterek zewnętrznych (+62 mm) natomiast wysokość ustalono na 1812 mm (niżej o 11-24 mm).
Krótsza furgonetka oferować ma ładownię o pojemności 3,1 m3, natomiast Caddy Maxi będzie mógł pochwalić się paką o kubaturze 3,7 m3.
Zobacz też: Tapicerka odwrotnie zamontowana – akcja serwisowa VW Caddy
Nowy Volkswagen Caddy 5 oparty jest na platformie modułowej MQB, która stosowana jest też w Golfie VIII generacji. Auto dostępne będzie w 5 wersjach modelowych: Cargo, Kombi, Caddy, Life i Style.
Do napędu produkowanych przez wielkopolską spółkę furgonów i kombivanów wykorzystywane będą montowane poprzecznie silniki.
Do napędu nowego Caddy stosowane będą wysokoprężne silniki 2.0 TDI o mocach 75, 102 oraz 122 KM z podwójnym dotryskiem AdBlue.
Zobacz też: Test: VW Caddy 2.0 TDI 4Motion 110 KM – furgon 4×4 (wideo, zdjęcia)
Z kolei benzynowe jednostki bazować będą na 114-konnej konstrukcji 1.5 TSI z układem ACT pozwalającym przy niskim obciążeniu silnika na odłączeniu dwóch cylindrów.
Wszystkie wersje jednostek napędowych będą zblokowane z 6-bbiegową manualną skrzynią. Natomiast najmocniejszy wariant 2.0 TDI oraz benzynowa jednostka będzie w opcji umożliwiała zamówienie 7-stopniowej dwusprzęgłowej skrzyni DSG.
W ofercie dostępna ma być odmiana 1.5 TGI napędzana sprężonym gazem ziemnym (CNG), ale nawet istnieje szansa, że do seryjne sprzedaży trafi też hybryda.
Źródło zdjęć: Volkswagen