Reklama

VII generacja VW Transportera bliźniakiem Forda Transita Customa

VII generacja VW Transportera bliźniakiem Forda Transita Customa

Dzisiaj podpisano porozumienie w sprawie współpracy obu koncernów! Od 2021 roku VII generacja VW Transportera bliźniakiem Forda Transita Customa.

W środę 10 czerwca przedstawiciele Ford Motor Company i Volkswagen AG oficjalnie złożyli podpisy na umowie dotyczącej współpracy przy projektowaniu i produkcji samochodów dostawczych oraz pick-upów, a także stworzeniu elektrycznych pojazdów z modułową platformą dedykowaną autom „na prąd”.

Zobacz też: Volkswagen i Ford będą produkować razem lekkie pojazdy użytkowe

Reklama

Volkswagen Poznań to jedyny zakład, gdzie wytwarzany jest model Caddy. Oznaczać to może, że bliźniaczy konstrukcyjnie Ford będzie także produkowany w stolicy Wielkopolski.

Obaj producenci podzielą swoje portfolio modelowe, aby ograniczyć koszty badań i rozwoju, ale też produkcji lekkich pojazdów użytkowych.

Już w 2021 roku pierwszym wspólnym pojazdem, który będzie produkować dla obu marek Volkswagen, ma być Caddy 5 – Ford sprzedawać będzie w swojej sieci bliźniaczy pojazd oczywiście z odpowiednimi logotypami i innymi drobnymi modyfikacjami.

Według oficjalnego komunikatu, w następnej kolejności pojawić się ma 1-tonowy dostawczak, za którego projekt i produkcję odpowiadać będzie z kolei Ford.

Oznacza to, że kolejna, VII już generacja Volkswagena Transportera będzie konstrukcyjnym klonem przyszłej wersji Forda Transita Customa.

Zobacz też: Volkswagen Caddy V – dane techniczne, nowe systemy bezpieczeństwa

Grafika przedstawiająca zakres kompetencji w produkcji i opracowaniu konkretnych modeli LCV dla Forda i Volkswagena – amerykański koncern odpowiadać ma za 1-tonowego dostawczaka i pick-upa, a niemiecka marka za małego miejskiego vana.

W obu powyższych przypadkach lokalizacja produkcji jest o tyle interesująca, że marka Volkswagen Samochody Dostawcze wytwarza Caddy i T 6.1 w Poznańskich zakładach.

Jakie modele będą produkowane w stolicy wielkopolski a jakie opuszczą niebawem linie montażowe spółki VW Poznań?

Tego spróbuję się dowiedzieć i napiszę – oczywiście jak coś konkretnego ustalę – w osobnym artykule.

Z kolei od 2022 roku Ford dostarczyć ma nowego pick-upa średniej wielkości, co oznacza, że następca VW Amaroka będzie bazować konstrukcyjnie na kolejnym wcieleniu Rangera.

Źródło zdjęć: Ford, Volkswagen

Podziel się: