Jest zielone światło! Volkswagen i Ford będą produkować razem lekkie pojazdy użytkowe. W Polsce będzie produkowane Caddy z niebieskim owalem na masce?
W poniedziałek 1 czerwca 2020 roku Rada Nadzorcza koncernu Volkswagen AG zadecydowała, że rozpoczęte prace nad kooperacją przy produkcji samochodów dostawczych i pick-upów z Ford Motor Company wejdą niebawem w życie.
Zobacz też: 9 dni czekali na pomoc assistance – oficjalna odpowiedź Volkswagena
W niedługim czasie zostanie zawarte porozumienie pomiędzy koncernami. W ramach umowy mającej na celu ograniczenie kosztów opracowania samodzielnie modeli i ich produkcji Ford opracuje nowe wcielenie Rangera, które będzie też oferowane m.in. z nieco innym designem i specyfikacją wyposażeniową pod marką VW na wybranych rynkach.
Z kolei w Polsce w zakładach Volkswagen Poznań na liniach, gdzie niebawem rozpocznie się seryjna produkcja małego dostawczego vana, czyli Caddy 5, będzie najprawdopodobniej wyjeżdżać także bliźniaczy konstrukcyjnie odpowiednik z niebieskim owalem na masce.
Natomiast w tzw. średnim segmencie pojazdów dostawczych z 1-tonową ładownością to Ford ma być odpowiedzialny za opracowanie następnej generacji Transita Customa oraz kolejnego wcielenia Transportera.
Czy to oznacza, że część produkcji spółki Volkswagen Poznań, która dzisiaj zajmuje się montażem kilku wersji typoszeregu T6.1, skupi się na wytwarzaniu dla obu koncernów małego vana? Wszystko na to wskazuje, tym bardziej, że ostatnio wielkopolska spółka nie przedłużyła umów terminowych 450 pracownikom.
Czy także niemieckie zakłady pożegnają się z Transporterem montowanym od 64 lat w Hanowerze i oddadzą w ręce Forda opracowanie i montaż w tureckich zakładach w Koaceli? Bo właśnie tam odbywa się cała produkcja Transita Customa będącego odpowiednikiem Transportera w segmencie.
Zobacz też: Ford Transit Custom – pierwsza jazda miękką hybrydą (wideo, zdjęcia)
Tego na razie nie potwierdzono, natomiast w ramach przyszłego porozumienia modułowa platforma MEB Volkswagena służąca do konstrukcji samochodów elektrycznych ma być wykorzystana także przez Forda do produkcji elektryka na europejskie rynki.
Źródło zdjęć: Volkswagen