W czwartek 20 lutego 2020 roku światowa premierę miał Volkswagen Caddy V – dane techniczne, nowe systemy bezpieczeństwa i… podwójny wtrysk AdBlue?!
Dzisiaj w Düsseldorfie zaprezentowano najnowsze wcielenie VW Caddy. Najmniejszy model marki Volkswagen Samochody Użytkowe zbudowany został na modułowej platformie MQB i dostępny będzie w dwóch długościach nadwozia zarówno w wersjach osobowych jak i użytkowej nazwanej Cargo.
Cała gama silnikowa składać się ma z 4-cylindrowych konstrukcji wyposażonych w filtr cząstek stałych.
Motory wysokoprężne z rodziny 2.0 TDI mają mieć moc od 75 do 122 KM, ale chciałbym zwrócić uwagę na zastosowanie w tych turbodieslach układu Twindosing, czyli dwóch katalizatorów SCR z podwójnym wtryskiem płynu AdBlue!
Według oficjalnego komunikatu taki zabieg ma zagwarantować nowemu VW Caddy tytuł najczystszych jednostek wysokoprężnych na świecie.
W gamie silnikowej pojawią się też 4-cylindrowe benzynowe jednostki 1.5 TSI o mocy 116 KM oraz wersja 1.5 TGI, czyli turbodoładowana konstrukcja przystosowana do spalania CNG.
W zależności od silnika, przewidywane zużycie paliw ma być do 12% niższe w porównaniu do poprzedniej generacji.
Zobacz też: Test: Citroën Berlingo 1.5 BlueHDi – z polotem (wideo, zdjęcia)
Nowy VW Caddy 5 (takie oznaczenie podaje teraz producent) pochwalić się może szerszymi przesuwnymi drzwiami dla wersji Maxi o 140 mm.
Ponadto wprowadzono do listy wyposażenia nowe reflektory i tylne światła wykonane w technice LED, a w opcji znajdzie się Digital Cockpit, czyli w pełni cyfrowy zestaw wskaźników.
Centralny wyświetlacz systemu multimedialnego może mieć teraz przekątną od 6,5 do aż 10 cali a dzięki systemowi eSIM nowy Caddy może łączyć się z internetem.
Zobacz też: Ford pokazał nowe rozwiązania pod zabudowy Transitów
Na liście opcji znalazło się też elektryczne wspomaganie zamykania klapy tylnej i drzwi przesuwnych, a w wersjach pasażerskich zamówić można szklany panoramiczny dach nad pierwszym i drugim rzędem siedzeń o powierzchni 1,4 m2.
Wśród 19 zastosowanych systemów bezpieczeństwa aż 6 to całkowicie nowe układy. Wśród nich znaleźć można m.in. ułatwiający wyjeżdżanie z bramy tyłem Rear Cross Traffic Alert, czy Trailer Assist pomagający przy cofaniu z podpiętą przyczepą.
W sprzedaży V generacja Caddy zadebiutuje jeszcze w 2020 roku. Polska, obok Niemiec i Austrii, jest jednym z pierwszych rynków, na których pojawi się mały użytkowy Volkswagen.
Źródło zdjęć: Volkswagen