Najcięższy w historii Ford Transit z 5-tonowym DMC będzie dobrą bazą dla wywrotek, specjalistycznych pojazdów ratowniczych czy autobusów.
Na początku tego roku będą w należącym do Forda ośrodku Dunton Technical Centre pod Essex, wśród planowanych działań dotyczących użytkowych pojazdów z rodziny Transit, pojawiła się informacja o tym, że Transit będzie oferowany w wariancie 5000 kg DMC.
Teraz oficjalnie potwierdzoną tę wiadomość, a wśród nadwozi dostępnych dla najcięższego wariantu Forda Transita pojawi się furgon oraz nadwozie do zabudowy. Wcześniej aktualnie produkowany typoszereg występował z dopuszczalną masą całkowitą dochodzącą do 4,7 tony.
Zobacz też: Ford pokazał nowe rozwiązania pod zabudowy Transitów
Wszystkie wersje Heavy Duty Truck (HDT) z 5-tonowym DMC napędzać będzie wysokoprężny silnik 2.0 EcoBlue o mocy 170 KM, którego maksymalny moment obrotowy dochodzi do 390 Nm.
Z turbodieslem tym współpracować może 6-biegowa manualna skrzynia biegów albo opcjonalny 10-stopniowy „automat”.
Nowy 5-tonowy Ford Transit wymagał wprowadzenia m.in. zmodernizowanego podwozia z mocniejszymi piastami, felgami a szersze tylne opony na bliźniakach mają szerokość 205 mm.
Do tego inżynierowie opracowali nowe wzmocnione hamulce na tylnej osi, co ułatwiać ma jazdę z cięższymi ładunkami a i tylna oś o nośności do 3500 kg wywodzi się wprost z Transitów oferowanych na północnoamerykańskim rynku.
Nowy 5-tonowy wariant Forda Transita pojawić się ma u dealerów pod koniec listopada 2020 roku.
Źródło zdjęć: Ford