Reklama

Ford Transit z 5-tonowym DMC w ofercie od listopada 2020

Ford Transit z 5-tonowym DMC w ofercie od listopada 2020

Najcięższy w historii Ford Transit z 5-tonowym DMC będzie dobrą bazą dla wywrotek, specjalistycznych pojazdów ratowniczych czy autobusów.

Nowy 5-tonowy wariant Ford Transita dostępny będzie m.in. dla furgonów. W przypadku wersji L4H3, czyli tzw. Jumbo, ładowność dochodzić ma do 2383 kg a ładownia pomieści 5 europalet.

Na początku tego roku będą w należącym do Forda ośrodku Dunton Technical Centre pod Essex, wśród planowanych działań dotyczących użytkowych pojazdów z rodziny Transit, pojawiła się informacja o tym, że Transit będzie oferowany w wariancie 5000 kg DMC.

Teraz oficjalnie potwierdzoną tę wiadomość, a wśród nadwozi dostępnych dla najcięższego wariantu Forda Transita pojawi się furgon oraz nadwozie do zabudowy. Wcześniej aktualnie produkowany typoszereg występował z dopuszczalną masą całkowitą dochodzącą do 4,7 tony.

Zobacz też: Ford pokazał nowe rozwiązania pod zabudowy Transitów

Najcięższe warianty Forda Transita HDT będą mogły być zabudowywane w ramach programu Qualified Vehicle Modifier (QVM) przez 165 firm nadwoziowych działających w 13 krajach.

Wszystkie wersje Heavy Duty Truck (HDT) z 5-tonowym DMC napędzać będzie wysokoprężny silnik 2.0 EcoBlue o mocy 170 KM, którego maksymalny moment obrotowy dochodzi do 390 Nm.

Z turbodieslem tym współpracować może 6-biegowa manualna skrzynia biegów albo opcjonalny 10-stopniowy “automat”.

Nowy 5-tonowy Ford Transit wymagał wprowadzenia m.in. zmodernizowanego podwozia z mocniejszymi piastami, felgami a szersze tylne opony na bliźniakach mają szerokość 205 mm.

Do tego inżynierowie opracowali nowe wzmocnione hamulce na tylnej osi, co ułatwiać ma jazdę z cięższymi ładunkami a i tylna oś o nośności do 3500 kg wywodzi się wprost z Transitów oferowanych na północnoamerykańskim rynku.

Nowy 5-tonowy wariant Forda Transita pojawić się ma u dealerów pod koniec listopada 2020 roku.

Źródło zdjęć: Ford

Komentarze