Reklama

12 000 złotych kary za brak kabiny sypialnej w Sprinterze

12 000 złotych kary za brak kabiny sypialnej w Sprinterze

Podkarpackie ITD wszczęło postępowanie administracyjne zagrożone karą 12 000 złotych kary za brak kabiny sypialnej w Sprinterze transportującym łódź.

We wtorek 25 lutego podkarpaccy inspektorzy ITD skontrolowali przy drodze krajowej nr 19 w pobliżu miejscowości Jaworniki i Niebylec zestaw pojazdów na B+E składający się ze skrzyniowego Mercedesa Sprintera 316 CDI oraz przyczepy, na której transportowano łódź do Grecji.

“Krokodyle” podejrzewali, że bułgarski kierowca próbuje przewieźć łódź bez wymaganej licencji i bez rejestracji czasu pracy tachografem.

Zobacz też: Mercedes Sprinter z silnikiem 2.0 o mocach od 114 do 170 KM

W trakcie kontroli okazało się, że i dane z tacho się zgadzają, a kierowca okazał wypis z licencji na międzynarodowy przewóz towarów.

Także stan techniczny niemal nowej “907-ki” oraz przyczepy nie budził żadnych zastrzeżeń.

Jednak inspektorzy zwrócili uwagę na to, że wykonujący międzynarodowy transport Sprinter nie jest wyposażony w miejsce do spania w kabinie, gdzie kierowca mógłby odbierać wymagane pauzy dzienne i skrócone tygodniowe.

Bułgarski kierowca bowiem spał na rozkładanych na przednich fotelach rozkładanych na czas snu i odpoczynku.

Zobacz też: Ford pokazał nowe rozwiązania pod zabudowy Transitów

Inspektorzy ostatecznie wszczęli postępowanie administracyjne wobec przewoźnika zagrożone karą 12 000 złotych kwestionując przystosowanie pojazdu w miejsce do spania dla kierowcy oraz wykonywanie przerw w miejscu do tego nieprzeznaczonym.

“Krokodyle” oparli się na Rozporządzeniu WE nr 561/2006, gdzie w artykule 8. punkt 8. stwierdza się, że: “…dzienne okresy odpoczynku i skrócone tygodniowe okresy odpoczynku poza bazą można wykorzystywać w pojeździe, o ile posiada on odpowiednie miejsce do spania dla każdego kierowcy i pojazd znajduje się na postoju”.

PS: W rozporządzeniu WE 561/2006 unijny ustawodawca nie wspomina o ogrzewaniu postojowym czy klimatyzacji a oba te elementy także mają wpływ na odpowiedni komfort jazdy i wypoczynku kierowcy wykonującego transport pojazdem lub zestawem pojazdów powyżej 3,5 tony.

Źródło zdjęć: GITD

Komentarze