Mam kolejne informacje w sprawie OM 654! Mercedes Sprinter z silnikiem 2.0 o mocach od 114 do 170 KM dostępny będzie tylko dla tylnonapędowych wersji.
Pisałem w połowie grudnia o tym, że gama silnikowa Mercedesa Sprintera wzbogaci się o nowoczesnego turbodiesla OM 654 o pojemności 1950 ccm.
Zobacz też: Sprinter z 2-litrowym silnikiem OM 654. Jednostka V6 zostaje
Wykonany w znacznej części z aluminium 4-cylindrowy turbodiesel dostępny będzie wyłącznie w tylnonapędowych wersjach Sprintera (typoszereg 907) w wersjach o mocy 114 KM, 150 KM oraz 170 KM.
Co ciekawe, 2-litrowy motor OM 654 będzie występował w ofercie dalej ze starszą jednostką OM 651 o pojemności 2143 ccm oraz 3-litrową „V6-tką” OM 642.
W przypadku lekkiej konstrukcji OM 654, która dostępna jest już w V-klasie oraz osobowych wersjach VIto, klienci będą mogli wybierać pomiędzy manualną 6-biegową skrzynią a automatyczną przekładnią.
Najnowszy w ofercie 2-litrowy silnik będzie najprawdopodobniej występował jako jedyna jednostka napędowa dla Sprinterów z masą własną poniżej 2380 kg.
Zobacz też: Mercedes X-klasa znika z oferty – powodem niska sprzedaż
Warto też wspomnieć, że przednionapędowe Sprintery (typoszereg 910) dalej korzystać będą z silników OM 651 o pojemności 2143 ccm.
Na koniec niezbyt miła informacja dla fanów OM 642 – do końca 2021 roku 3.0 V6 ma zniknąć z oferty, co oznacza, że na rynku nie będzie już ani jednej widlastej „szóstki”.
Źródło zdjęć: Mercedes-Benz