To już pewne, chociaż niepotwierdzone oficjalnie informacje! Mercedes Sprinter z 2-litrowym silnikiem OM 654 – jednostka zostaje V6 dalej w ofercie.
O tym, że turbodiesel OM 651 o pojemności 2143 ccm musi ustąpić nowszej konstrukcji wiadomo było od dawna. Teraz – z ciągle nieoficjalnych informacji – wynika, że niebawem w gamie silnikowej Sprintera III generacji pojawi się wysokoprężny motor OM 654 z łańcuchem rozrządu o pojemności 1950 ccm.
Zobacz też: Zabudowy na Mercedesie Sprinterze – pomysłowe i lekkie rozwiązania
Po raz pierwszy silnik OM 654 zadebiutował wiosną 2016 roku, pod maską nowej Klasy E 220d.
Nowoczesna 4-cylindrowa konstrukcja ze skrzynią korbową, głowicą czy blokiem silnika wykonanym z aluminium potrafi ważyć wraz z osprzętem o 46 kilogramów mniej niż motor OM 651, chociaż inżynierowie Mercedesa zastosowali stalowe tłoki.
Również nieoficjalnie wiem, że w ofercie silnikowej „907-ki” pozostanie turbodiesel V6 o mocy 190 KM.
Kiedy w polskiej ofercie pojawi się 2-litrowy turbodiesel zamiast jednostki o pojemności 2.1 litra?
Najprawdopodobniej nowy turbodiesel znajdzie się pod maską Sprinterów „907” i przednionapędowych „910” już w 2020 roku.
Wszystko na to wskazuje, że wraz ze zmniejszeniem pojemności silnika w wersjach z homologacją M1 powinna ulec zmianie także cena pojazdu, bowiem auta o pojemności powyżej 2000 ccm obciążone są akcyzą na poziomie 18,6%.
A więc już niebawem w cenę osobowego Sprintera z silnikiem o pojemności 1950 ccm będzie wliczony mniejszy podatek w wysokości 3,1%.
Zobacz też: Rejestracje nowych pojazdów dostawczych – wrzesień 2019
Czy nowa jednostka turbodiesla pomoże dużemu modelowi Mercedesa w walce o jeszcze lepsze miejsce w rankingach sprzedaży?
We wrześniu 2019 roku Sprinter był najczęściej rejestrowanym w Polsce samochodem użytkowym do 3,5 tony DMC, co było historycznym wynikiem tego modelu w naszym kraju.
Źródło zdjęć: Mercedes-Benz