To prawdziwa perła wśród wszystkich innych dostawczaków i minibusów! Na olx.pl wystawiony jest właśnie Ford Transit z potrójną kabiną i otwartą skrzynią…
Czytelnik Sławek podesłał link do ogłoszenia dotyczącego Transita VI generacji.
Klikam, patrzę, a tu… Potrójna kabina? Doka XXL? Skrzyniobus?
Mniejsza o nazwę. Połączenie 9-osobowej kabiny z otwartą skrzynią to po prostu świetne rozwiązanie na tak niepewne czasy 🙂
Dlaczego więc dzisiaj nie ma takich wersji w katalogach producentów? A może któryś rodzimy zabudowca wprowadziłby do swojej oferty taką „dokę XXL”?
Poza 9 miejscami (układ 3+3+3) do dyspozycji mamy tu skrzynię ładunkową o wymiarach 280 x 210 x 40 cm (dł. x szer. x wys.burt). A ładowność to – według sprzedającego – aż 1085 kg, przy 3 490 kg DMC…
Zobacz też: Renault Master z Krosna z bardzo długą zabudową – zdjęcia od Pawła
Z jednej strony można zabrać sporą ekipę budowlańców z narzędziami na pace i robić np. w „wykończeniówce”, ale jak deweloper nie będzie wypłacalny, to niemal od razu taki Transit nadaje się do kursów na trasie Polska-Niemcy, czy Polska-Holandia.
Sprzedający twierdzi, że ten Ford Transit to nie jakaś samoróbka, ale fabryczna robota. Czy to prawda? Przyznam szczerze, że nie słyszałem o takiej 9-osobowej wersji ze skrzynią, ale wizualnie na zdjęciach naprawdę dobrze to wygląda.
Poza tym widoczny na powyższych zdjęciach skrzyniobus wyprodukowany został w 2007 roku, czyli dokładnie wtedy, co Transit XXL. Przypadek?
Zobacz też: Test: Mercedes Sprinter III 314 CDI – z napędem FWD (wideo, zdjęcia)
A, nie wiecie, co to Transit XXL? Ok. Kiedyś ludzie z Forda mieli fantazję! W 2007 roku wypuścili jednorazowo Transita XXL. Mający 7,6 metra długości minibus był swego rodzaju uczeniem otrzymania tytułu „VAN OF THE YEAR 2007”.
W środku znalazło się osiem miejsc z fotelami kapitańskimi z bardzo dużą ilością miejsca na nogi a każdy pasażer miał do dyspozycji osobisty wyświetlacz wideo, a o komfort w kabinie dbał rozbudowany system klimatyzacji.
Zobacz też: Iveco Daily Blue Power z tytułem International Van of the Year 2018
Do napędu Transita XXL posłużył silnik turbodiesla Duratorq TDCi o pojemności 2.2 l o mocy 130 KM, który współpracował z 5-biegową skrzynią. Układ hamulcowy otrzymał na tylnej osi tarcze a długie nadwozie usztywniono belkami w podłoże i poszyciu dachu, przez co na pusto Transit XXL ważył 2,5 tony.
A wracając do tematu wystawionego na sprzedaż na olx.pl Transita z potrójną kabiną i otwartą skrzynią… Jeżeli ktoś byłby zainteresowany takim unikatowym egzemplarzem, to link do ogłoszenia znajduje się TUTAJ. Pojazd posiada aktualny przegląd techniczny oraz polisę OC!
Źródło zdjęć: olx.pl, Ford