Reklama

Ford Transit z układem AWD i nową automatyczną skrzynią

Ford Transit z układem AWD i nową automatyczną skrzynią

Na targach IAA 2016 w Hanowerze Ford ogłosił, że Transit otrzyma napęd AWD oraz nowy 6-stopniowy „automat”, który pojawi się także w modelu Transit Custom.

Podczas 66. Międzynarodowych Targów Pojazdów Użytkowych IAA, które odbywają się w dniach 22-29 wrzenia w Hanowerze na stoisku Forda można było zobaczyć m.in. nowy 2-litrowy silnik EcoBlue, który zastąpi starszą jednostkę 2.2 TDCi w modelach Transit i Transit Custom.

Zobacz też: 2.0 EcoBlue – nowy silnik dla Forda Transita

Reklama

Sporo informacji o nowym silniku napisałem w artykule, który znaleźć można klikając na link powyżej, ale w Hanowerze Ford zapowiedział też kilka nowych rozwiązań, które już niedługo pojawią się w użytkowych pojazdach tej marki.

Ford Transit z napędem 4×4

Według zapowiedzi Transita będzie można zamówić z układem AWD (z ang. All Wheel Drive), ale tylko dla dwóch mocniejszych wariantów silnika 2.0 EcoBlue – 130 i 170 KM. Napęd 4×4 automatycznie przekazywać będzie moment obrotowy na przednią i tylną oś (w stosunku od 0:100 do 50:50) za pomocą elektronicznie sterowanego sprzęgła.

Kierowca będzie mógł skorzystać z dwóch trybów pracy układu 4×4. Tryb AWD Auto przyda się w codziennej eksploatacji, natomiast program AWD Lock pomoże w jeździe w cięższych warunkach drogowych (kopny piach, głęboki śnieg).

Zobacz też: VW Caddy 2.0 TDI 4Motion 110 KM – furgon 4×4 (wideo, zdjęcia)

Układ AWD dostępny będzie zarówno z nadwoziem furgon, ale też i dla podwozia do zabudowy, czy osobowej odmiany kombi. Największy z użytkowych modeli Forda z napędem na obie osie pojawić się ma w salonach na początku 2017 roku.

SelectShift – nowa automatyczna przekładnia dla Transita i Transita Custom

Kolejną nowością, która pojawi się na początku 2017 roku jest 6-stopniowy „automat” SelectShift. Nową przekładnię będzie można zamówić do przednionapędowych Transitów oraz do Transitów Custom z jednostkami o mocy 130 i 170 KM.

Przekładnia SelectShift potrafi przenieść moment obrotowy o wartości ponad 415 niutonometrów, a zmiana poszczególnych przełożeń ma trwać mniej niż pół sekundy.

Nowy „automat” Forda został też tak zaprojektowany, aby dobrze współdziałać z montowanym standardowo w silnikach systemem Auto-Start-Stop, a w razie potrzeby kierowca będzie mógł sam dobierać poszczególne przełożenia w trybie manualnym.

 Transit, Transit Custom i Ranger z nowym system multimedialnym SYNC3

Na liście wyposażenia Forda Transita, Transita Custom i Rangera pojawił się nowy system multimedialny SYNC3, dzięki któremu będziemy mogli sterować radiem, połączymy auto ze smartfonem, ale służyć też może jako nawigacja.

Do tego SYNC3 potrafi rozpoznawać proste komendy głosowe i znaleźć przez nawigację na przykład stację paliw, czy najbliższą kawiarnię.

Źródło zdjęć: Ford

Podziel się: