Są najnowsze dane rejestracji nowych auto dostawczych w Polsce za listopad 2024. Wyniki wskazują na ponad 6-procentowy wzrost.
Za nami kolejny miesiąc i kolejne zestawienie rejestracji nowych pojazdów dostawczych do 3,5 tony DMC.
Jak informuje Instytut Badania Rynku Motoryzacyjnego Samar, na podstawie danych Centralnej Ewidencji Pojazdów, w przedostatnim miesiącu 2024 roku dealerzy wydali 5819 sztuk lekkich pojazdów użytkowych, co oznacza wzrost o 6,3% w porównaniu do listopada 2023 roku.
Łącznie od początku stycznia do końca listopada urzędy komunikacji zarejestrowały 59 772 nowych dostawczaków i jest to wynik o 2,6% lepszy od analogicznego okresu minionego roku.
Według danych IBRM Samar ranking TOP 10 poszczególnych marek LCV w listopadzie 2024 otwiera – i tutaj spora niespodzianka – nie Renault a Ford:
- Ford – 966 szt.
- Renault – 901 szt.
- Toyota – 785 szt.
- Mercedes-Benz – 683 szt.
- Fiat – 662 szt.
- Volkswagen – 539 szt.
- Iveco – 332 szt.
- Opel – 273 szt.
- Citroen – 172 szt.
- Peugeot – 147 szt.
Z kolei biorąc pod uwagę popularność konkretnych modeli dalej na prowadzeniu znajduje się Renault Master a całe listopadowe zestawienie TOP 10 wygląda następująco:
- Renault Master – 574 szt.
- Mercedes Sprinter – 492 szt.
- Fiat Ducato – 458 szt.
- Ford Transit – 444 szt.
- Iveco Daily – 332 szt.
- Toyota Proace City – 325 szt.
- Volkswagen Crafter – 284 szt.
- Renault Trafic – 213 szt.
- Ford Transit Custom – 208 szt.
- Ford Ranger – 203 szt.
Wygląda więc na to, że szeroka gama modelowa Forda (w TOP 10 modeli jest i Transit, Transit Custom oraz pick-up Ranger, którego w ofercie nie ma ani Renault, ani Fiat Professional i w ogóle Stellantis).
Na koniec warto odnotować, że pomimo listopadowego prowadzenia Forda, to jednak Renault – patrząc na dane od początku 2024 roku – dominuje na polskim rynku LCV, co dobitnie pokazuje grafika przygotowana przez IBRM Samar:
Źródło zdjęcia: dostawczakiem.pl
Źródło grafiki: IBRM Samar