Reklama

Gabaryty dalej idą w dzień – Crafter z przyczepą rolniczą na DK 1

Gabaryty dalej idą w dzień – Crafter z przyczepą rolniczą na DK 1

Chyba już gdzieś widziałem tę autolawetę… Jakub podesłał zdjęcie VW Craftera wiozącego przyczepę rolniczą na DK 1 przed Tychami.

Są takie sytuacje, kiedy patrzysz na zdjęcie podesłane przez Czytelnika i wiesz, że już gdzieś widziałeś taką zabudowę, tak związane pasy transportowe.

Dzisiaj Jakub ustrzelił Volkswagena Craftera na drodze krajowej nr 1 przed Tychami, który wiózł rolniczą 2-osiową przyczepę.

Reklama

Kuba twierdzi, że akurat na punkcie kontrolnym przy krajowej “jedynce” nie było inspektorów ITD, bo na pewno ściągnęliby tę autolawetę na wagi.

Najazd chyba ten sam, pasy też tak samo poprowadzone i te drewniane belki robiące za stopery… Tylko przyczepa już inna.

Mam natomiast niemal pewność, że to dokładnie ten sam Crafter, którego na początku stycznia zatrzymali inspektorzy z Olsztyna (polecam artykuł powyżej).

Wtedy na S16 kierujący Crafterem został ukarany mandatami na łączną sumę 900 złotych. Ewidentnie kara finansowa za przekroczenie DMC o 1700 kg nie zrobiła na nikim wrażenia, bo i teraz na DK 1 waga byłaby podobna.

PS: Ostatnio jeden z Czytelników dostawczakiem.pl pod jednym z postów na Facebooku napisał, że na autolawetach widać, że są przeładowane. Tak, ma rację i prawda jest taka, iż zamknięte nadwozia typu chłodnia czy firanka potrafią łatwiej “ukryć” czy są przeładowane, czy nie.

Źródło zdjęć: Jakub, WITD Olsztym

Podziel się:
9

Odpowiedzi

Napisz tu swoją opinię

  1. Karol

    Różnica może być taka że ta przyczepa waży około 1500-1700 kg, więc jest cień szansy że nie był mocno przeładowany

  2. Wojtek

    A co to za jakiś kanał kapusiów. Nie wstyd Wam? A przy okazji, to co tak niesamowitego widzimy na tym zdjęciu? Komuś to zagraża? Jak ładunek jest dobrze zabezpieczony i co widać nie przesądzony, to wolność Tomku w swoim domku. Widać, że hodowanie w komunie wychodzi do dziś.

  3. Lukasz

    Z jednej strony mi to obojętne ale z 2 zabiera robote np mnie i nnym jeżdzącym legalnie wożacym ładunki większym nie przeładowanym autem które przeważnie więcej pali i potrzebuje kat C. To samo jest na stonogach ktore robią patologie na kontenerach.

  4. BobMarlej

    To jest przyczepa samochodowa, nie rolnicza.

  5. FARMER

    Ta przyczepa to autosan d46. w tym wyposażeniu ma ok. 1700 kg, ok 2,3m szerokości i 4,3m długości. wysokość ok 1,85m. Gdzie tu gabaryt? Redaktor zobaczył przyczepę, nie sprawdził i pisze. Jak ostatni ignorant. przyczepa to przyczepa. każda jedna taka sama nie?

    1. Piotr

      to jest akurat d47, a nie d46 ( widać po charakterystycznym kształcie ramy skrzyni)
      Masa własna wg dowodu rejestracyjnego to 2040kg.

      Co nie zmienia faktu że tyle to potrafią ważyć współczesne większe auta osobowe

  6. Endriuu87

    A jak załadujesz na tego craftera busa o wadze 2t, czy Jeepa G.Cherokee o masie niemal 2,5 t to wszystkim będzie to odpowiadało?? Patologia i donosicielstwo. chore to.

  7. Gonićkapusiów

    Może się najpierw zorientuj ignorancie ile ta przyczepa waży, a później wklejaj te swoje kocopoły o gabarytach i przeładowaniu. Rozumiem, że gdyby wiózł auto o podobnej wadze, to już by ci nie przeszkadzało?

  8. FARMER

    tak, masz rację to d47. błędnie przypadkowo wklepałem cyfrę “6” zamiast “7”. natomiast dane są prawidłowe. Ja sam posiadam przyczepę d47 na kołach 8.25-20, czyli takich jak na foto. Z dorobionymi burtami 50cm+35cm nadstawki z materiałów grubszych niż oryginał waży dokładnie 2020 kg. Tutaj nadstawek brak i masa max 1700kg

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

11 + 16 =