To już pewne! Hyundai H350 znika z Europy – w Polsce zostały dosłownie ostatnie sztuki tego modelu u dealerów m.in. z Łodzi czy Białegostoku.
Hyundai H350 produkowany jest od maja 2015 roku w tureckich zakładach w Bursie. Dotychczas model ten oferowany był w 14 europejskich krajach.
Początkowo poza po Polską „H30-tka” sprzedawana była także w Austrii, Belgii, Czechach, Niemczech, Włoszech, Turcji, Hiszpanii i Szwajcarii. Od połowy 2016 roku – przy okazji modernizacji silnika 2.5 CRDi do normy Euro 6 – rozszerzono dostępność tego auta na Rumunię, Bułgarię, Danię, Węgry i Portugalię.
Zobacz też: Hyundai H350 z silnikami spełniającymi normę Euro 6
Teraz Hyundai wycofuje H350 z europejskich rynków, a powodem tego jest mała popularność tego modelu oraz nowe normy spalin WLTP (z ang. „Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure).
Obie te rzeczy są ze sobą powiązane, gdyż zbyt niski popyt na dostawczaka trzeba by pogodzić z kosztami przystosowania 4-cylindrowych turbodiesli do nowych norm, ale też uzyskania kosztownej homologacji dopuszczającej auto do sprzedaży na terenie Unii Europejskiej.
W Polsce H350 nie był – delikatnie mówiąc – hitem rynku do 3,5 tony. Największe zainteresowanie wzbudziło dopiero zakupienie kilkudziesięciu dostawczego Hyundaia do floty Fabryki Mebli Bodzio – nowoczesne „H350-tki” ze 150-konnymi turbodieslami zastąpiły mocno wysłużone Lubliny.
Źródło zdjęć: Hyundai, dostawczakiem.pl