Reklama

Innowacyjne systemy zarządzania flotą w samochodach Stellantisa

Innowacyjne systemy zarządzania flotą w samochodach Stellantisa

W świecie samochodów użytkowych coraz istotniejsze stają się zaawansowane systemy zarządzania flotą. Ostatnio jednym z takich systemów o nazwie MyTasks pochwalił się koncern Stellantis. Ma to związek ze zmianami, jakim niedawno poddano całą gamę dostawczych modeli Stellantisa. Co warto wiedzieć o nowościach we flocie Stellantisa?

Systemy zarządzania flotą odgrywają coraz większą rolę w segmencie aut użytkowych. Producenci samochodów dostawczych szczycą się coraz bardziej zaawansowanymi systemami umożliwiającymi skuteczniejsze zarządzanie flotą pojazdów. Umożliwiają one sprawniejszą komunikację z kierowcami, monitorowanie stanu pojazdów czy wreszcie zdalne aktualizowanie statusów poszczególnych zadań.

Reklama

System MyTasks od Stellantisa – działanie, zalety

Ostatnio jednym z takich systemów pochwalił się koncern Stellantis. Innowacyjna funkcja o nazwie MyTasks pozwala menedżerom flot na komunikację z kierowcami w czasie rzeczywistym, przydzielanie im zadań, a także aktualizowanie statusu działań za pośrednictwem systemu infotainment.

W efekcie kierowcy nie muszą sprawdzać na swoich smartfonach statusu zadań, co poprawia ich bezpieczeństwo, zaś menedżerowie nie muszą korzystać z akcesoriów z rynku wtórnego, co zapewnia oszczędności. Aplikacja MyTasks wykorzystuje funkcje i aktualizacje OTA (over-the-air). Aplikacji tej można używać także w już wyprodukowanych pojazdach Stellantisa, które posiadają kompatybilną technologię komunikacji oraz kompatybilny system infotainment.

Dzięki MyTasks menedżerowie flot oraz przewoźnicy mogą przydzielać zadania lub zmieniać dzienne harmonogramy poszczególnym kierowcom za pośrednictwem dedykowanego programu.

Kierowcy otrzymają natychmiastowe powiadomienie w postaci wyskakujących okienek na wyświetlaczu systemu multimedialnego. Dzięki funkcji MyTasks można od razu ustawić trasę na przypisane im miejsce docelowe w nawigacji, a dyspozytorzy otrzymają informację o statusie każdego zadania.

W Europie MyTasks trafić ma do gamy użytkowych modeli Stellantisa w pierwszej połowie 2024 roku. Najpierw telematyka pojawi się w kompaktowych i średniej wielkości dostawczakach, zaś w dużych pojazdach dostawczych pojawi się do końca bieżącego roku. Jest to element strategicznego planu koncernu o nazwie Dare Forward 2030, którego celem jest oferowanie nowoczesnych rozwiązań z zakresu mobilności.

Mobilisights – krótko o firmie i jej systemie zarządzania flotą

Kolejnym ciekawym rozwiązaniem oferowanym przez Stellantisa jest narzędzie do zarządzania flotą Fleet Management Data Pack oferowana przez Mobilisights. Firma ta należy do koncernu Stellantis i zajmuje się obsługą olbrzymich ilości danych.

Mobilisights posiada wyłączny dostęp do danych telematycznych pojazdów 14 marek wchodzących w skład koncernu a usługa Fleet Management Data Pack dostępna będzie we wszystkich lekkich samochodach dostawczych koncernu z roku modelowego 2024.

Mobilisights oferuje tę usługę na okres 4 lat przy zakupie pojazdu i kieruje ją do firm zajmujących się wynajmem oraz dużych operatorów mających własną flotę. Usługa ta oparta jest o model wliczonego w cenę auta abonamentu. Dzięki unikalnemu dostępowi do danych pojazdów Stellantisa (OEM) w czasie zbliżonym do rzeczywistego klienci flotowi mogą liczyć na kompleksowe dane, łatwą integrację z dostawcami oprogramowania do zarządzania flotą oraz szybkie i bezproblemowe wdrożenie funkcji w całym systemie zarządzającym flotą.

Wprowadzenie tych nowoczesnych rozwiązań wiąże się z obszerną modernizacją całej gamy samochodów użytkowych Stellantisa, jaka miała miejsce jesienią 2023 roku. Wprowadzono wówczas zupełnie nowy system multimedialny z 10-calowym wyświetlaczem oraz szereg zaawansowanych systemów bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy. Zmiany te umożliwiły zastosowanie innowacyjnych procesów zarządzania flotą w samochodach użytkowych koncernu Stellantis.

Popularność dostawczych modeli Stellantisa w Polsce

Samochody dostawcze Stellantis mieszczą się w czołówce sprzedaży nowych samochodów użytkowych w Polsce. W 2023 roku najpopularniejszym dostawczakiem Stellantisa był Fiat Ducato ze sprzedażą na poziomie 4972 egzemplarzy, co daje mu 3. miejsce wśród najpopularniejszych aut użytkowych w Polsce. Oznacza to aż 88% wzrostu zainteresowania tym modelem rok do roku. W TOP20 znalazły się też Opel Movano ze sprzedażą na poziomie 1786 sztuk (8. miejsce), Fiat Doblo (1335 szt., 14. miejsce), Peugeot Boxer (1081 szt., 17. miejsce) oraz Citroen Jumper (934 szt., 20. miejsce).

Dobre wyniki notują też bliźniacze modele Toyoty w postaci Proace City (3635 szt., 6. miejsce) oraz Proace (1020 szt., 18. miejsce). Zdecydowaną większość wyżej wymienionych modeli kupiły firmy do swoich flot. W tym roku do oferty dołączy także Toyota Proace Max będąca kolejnym bliźniakiem Fiata Ducato.

Wszystkie te modele od tego roku można zamawiać we wspomnianej już odświeżonej wersji z zaawansowanymi systemami zarządzania flotą.

Fiat Professional najpopularniejszą marką aut użytkowych w koncernie

Sam Fiat Professional jest najpopularniejszą marką aut użytkowych koncernu Stellantis i sprzedał w 2023 roku w Polsce 7413 samochodów, co daje mu 3. pozycję wśród najpopularniejszych producentów aut użytkowych i jednocześnie oznacza 7% wzrostu rok do roku. Oprócz Ducato najczęściej wybieranymi modelami były Doblo, Scudo, Fiorino oraz Panda Van.

Spory, wynoszący aż 34% wzrost rok do roku, odnotował też Citroen, który sprzedał w 2023 r. 1778 samochodów dostawczych w Polsce. Najpopularniejszymi modelami były Jumper (934 szt.), Berlingo (676 szt.) oraz Jumpy (168 szt.). Udział marki w rynku wzrósł do 2,76%.

Stellantis liderem rynku aut użytkowych w Europie

Również w Europie koncern radzi sobie bardzo dobrze na rynku samochodów użytkowych, notując aż 15% wzrostu w 2023 r. w porównaniu z 2022 rokiem. W efekcie udział modeli użytkowych Stellantisa w europejskim rynku wyniósł ponad 30%. Koncern chce stać się globalnym liderem w sektorze samochodów użytkowych do 2027 roku, zgodnie ze strategią Dare Forward 2030.

Artykuł sponsorowany

Podziel się:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

9 + 4 =