Reklama

Scudo to pierwszy Fiat produkowany w UK. Tylko, że to nie jest Fiat

Scudo to pierwszy Fiat produkowany w UK. Tylko, że to nie jest Fiat

W oficjalnym komunikacie prasowym Fiat Professional chwali się, że Scudo to pierwszy Fiat produkowany w UK. Tylko, że to nie jest Fiat.

W przesłanej informacji prasowej przedstawiciele marki Fiat Professional twierdzą, że w brytyjskich zakładach w Luton, która jeszcze nie tak dawno należała do koncernu General Motors i wytwarzała Ople Vivaro na bazie Renault Trafic X82, będzie teraz produkowany także model Scudo.

Oczywiście mówimy tutaj o Scudo, które z włoską marką ma tyle wspólnego, że posiada odpowiedni logotyp na grillu i kierownicy.

Reklama

Trzeba bowiem przypomnieć, że typoszereg K Zero to konstrukcja koncernu PSA, która została potem narzucona już przez koncern stworzony po fuzji Groupe PSA i Fiat Chrysler Automobiles. Zakład we francuskim Hordain produkuje poza Citroenem Jumpy/SpaceTourer oraz Peugeotem Expertem/Traveller następnego klona w postaci Toyoty PROACE/PROACE Verso.

Zatem stworzona przez Francuzów konstrukcja zadebiutowała kilka lat później jako Opel Vivaro a pasażerskie wersje otrzymały nazwę Zafira przynależną kiedyś własnej konstrukcji minivanom Opla.

Vauxhall Vivaro, Opel Vivaro, Citroen Jumpy, Citroen Dispatch, Peugeot Expert oraz Fiat Scudo z jednej fabryki! Zakład w Luton wytwarzać teraz będzie typoszereg K Zero z wysokoprężnymi silnikami w 6 wariantach “markowo-modelowych”.

Dopiero pod koniec października 2021 roku Fiat Professional poinformował, że rezygnuje z X82, czyli bliźniaka Renault Trafic III i będzie sprzedawać Scudo będące następnym klonem typoszeregu K Zero.

Dlatego budzi moją irytację zawarta w przesłanej notce prasowej informacja, że “jest to pierwszy przypadek, kiedy samochody marki Fiat będą produkowane w Wielkiej Brytanii”.

Przy okazji warto podkreślić, że Scudo nadal będzie produkowany również w zakładzie produkcyjnym w Hordain, gdzie produkowana jest jego elektryczna wersja e-Scudo przeznaczona na wszystkie rynki.

I na koniec taka ciekawostka: elektryczna wersja K0 w nomenklaturze koncernu Stellanstis otrzymała kod e-K0 i jest wytwarzana w Hordain od końca 2020 roku.

Źródło zdjęć: Fiat Professional

Podziel się:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

trzy × 5 =