Reklama
stats

ITD kontroluje przewoźników z Lubelszczyzny

ITD kontroluje przewoźników z Lubelszczyzny

Inspekcja Transportu Drogowego rozpoczęła sporo kontroli polskich firm przewozowych z siedzibą na terenie Lubelszczyzny. Co sprawdzają?

Z informacji uzyskanych przez dostawczakiem.pl w ostatnich miesiącach Lubelski Wojewódzki Inspektor Transportu Drogowego prowadzi wiele kontroli u przewoźników.

Chodzi o polskie firmy transportowe realizujące przewozy nie tylko ciężarówkami, ale i busami. Wśród przedsiębiorstw, które otrzymały „zawiadomienie o zamiarze wszczęcia kontroli” lub już przeszły taką weryfikację, najczęściej wytypowane przez ITD do sprawdzenia są firmy z flotą powyżej 10 pojazdów oraz zatrudniające obcokrajowców.

Reklama

Do tego nierzadko wśród tych wytypowanych do sprawdzenia przedsiębiorstw są te korzystające z tzw. zewnętrznej osoby zarządzającej transportem – często takie osoby nie dopełniły obowiązku złożenia druku OB (oświadczenie dotyczące bazy eksploatacyjnej) i oświadczenia o liczbie kierowców.

Tak wygląda jedno z wielu zawiadomień wysłanych do przewoźnika z województwa lubelskiego wraz z wykazem dokumentów, które przewoźnik powinien okazać inspektorowi WITD Lublin.

Z dotychczas przeprowadzonych kontroli wynika, iż warto szczególnie zwrócić uwagę na poniższe tematy wśród tych wskazanych na zawiadomieniu:

  1. Baza eksploatacyjna – czy jest odpowiedniej wielkości, żeby pomieścić 1/3 zadeklarowanej floty. Warto bowiem wiedzieć, że ITD wysyła nadzór budowlany do kontroli bazy.
  2. Legalność i prawidłowość zatrudnienia kierowców – czy mają ważne prawa jazdy, a co za tym idzie szkolenia okresowe i orzeczenia lekarskie i psychologiczne w przypadku kat. C oraz badania lekarskie i orzeczenia psychologiczne przy kat. B; do tego kwestia świadectwa kierowców, jeśli są obcokrajowcami.
  3. W przypadku pojazdów z tachografem – czy wszyscy kierowcy, których karty logowane były do tachografu są zatrudnieni w firmie i posiadają ważne uprawnienia. Uwaga, po pobraniu danych z tachografu widać dane każdego kierowcy, którego karta była logowana do tachografu.
  4. Umowy dzierżawy/ najmu/ użyczenia pojazdów – jeśli korzystamy z pojazdów, których nie jesteśmy posiadaczami oraz jeśli udostępniamy nasze pojazdy innym podmiotom.
  5. Odczyty z tachografów i kart kierowców – za cały okres objęty kontrolą.
  6. Opisane wydruki z tachografów dotyczące wykroczeń.
  7. Czy wszystkie środki transportu posiadają ważne badania techniczne.
  8. Informacje o nałożonych karach i mandatach w Polsce i za granicą – nie można być dwukrotnie ukaranym za to samo wykroczenie.

Źródło grafik: Informator chcący zachować anonimowość

Podziel się:
1

Odpowiedzi

Napisz tu swoją opinię

  1. Kiero

    nie mozna byc dwukrotnie ukaranym za przekroczenie prędkości????

Komentarze zamknięte.