Co za news! Iveco Daily będzie mieć mniejszego brata. To platforma autorstwa koncernu Hyundai z DMC od 2,5 do 3,5 tony.
Dziś, czyli 1 lutego 2024 roku oficjalnie ogłoszono, że Iveco podpisało umowę w siedzibie Hyundai Motor Company w Seulu w Korei Południowej na dostawy innowacyjnej platformy opracowanej przez koreański koncern.
Co wiadomo o mniejszym bracie Iveco Daily? Bazą jest niskopodłogowa platforma modułowa z napędem elektrycznym i z dopuszczalną masą całkowitą od 2,5 do 3,5 tony.
W ramach partnerstwa Hyundai ma produkować i dostarczać podwozia z kabiną dla Iveco, które trafią na rynek europejski. Resztą, czyli dystrybucją, sprzedażą, ale i kwestiami związanymi z konwersją pod konkretne wymagania klientów, zająć się ma Iveco.
Nowy średniej wielkości van oparty na platformie Hyundai Global eLCV będzie miał swoją premierę na IAA Transportation 2024, które odbędą się w dniach 16–22 września w niemieckim Hanowerze.
W zasadzie tyle można dowiedzieć się ze wspólnego oficjalnego komunikatu Hyundai Motor Company oraz Iveco Group. Jednak pozwolę sobie spróbować już teraz zasugerować, że 8 stycznia 2024 roku na Consumer Electronics Show (CES) w amerykańskim Las Vegas marka Kia pokazała swoją platformę pojazdów eLCV.
A, że marka Kia, jak i Hyundai to część koncernu Hyundai Motor Group. Zatem najprawdopodobniej platformą, na której Iveco oprze swój mniejszy model dostawczaka będzie właśnie ta, którą już zaprezentowano na targach CES.
Mowa zatem o Kia PV5, które umieściłem na zdjęciu głównym i które też ma być oferowane w Europie. Ponadto Kia w ramach tej samej rodziny modelowej przygotowała też jeszcze większy model PV7.
Źródło zdjęć: Kia, Hyundai