Reklama

Daily liderem rynku we wrześniu, ale najwięcej aut dostarczył Ford

Daily liderem rynku we wrześniu, ale najwięcej aut dostarczył Ford

Wrzesień 2022 nie był dobrym miesiącem w rejestracji nowych pojazdów dostawczych. Polski rynek cofnął się o dobrych kilka lat.

Według opublikowanego raportu Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego, który powstał na podstawie danych z Centralnej Ewidencji Pojazdów, wynika, że we wrześniu 2022 roku urzędy komunikacji w całym kraju zarejestrowały 4986 egzemplarzy nowych samochodów dostawczych z DMC do 3,5 tony.

Jest to wynik o 9,2% (-508 szt.) gorszy niż w rekordowym wrześniu 2021 roku (5494 szt.). Specjaliści z PZPM analizując archiwalne dane stwierdzili, że gorszy wrzesień w liczbie wydanych lekkich pojazdów użytkowych był w 2017 roku (4912 szt.) i 2019 roku (4166 szt.), ale nie w 2018 roku (5312 szt.) czy 2020 roku (5075 szt.).

Reklama

W przypadku rankingu TOP 10 wśród najczęściej rejestrowanych w minionym miesiącu w Polsce modeli samochodów dostawczych do 3,5 tony liderem zostało Iveco Daily (616 szt.), które wyprzedziło Mercedesa Sprintera (553 szt.) i Renault Master (517 szt.).

Na dalszych pozycjach klasyfikacji znalazł się Ford Transit (219 szt.), Opel Movano (206 szt.), Toyota PROACE City (201 szt.), Fiat Ducato (197 szt.), Volkswagen Crafter (195 szt.), Fiat Doblo (177 szt.) oraz jedyny w zestawieniu pick-up w postaci Forda Rangera (158 szt.).

Kiedyś przez lata Fiat Ducato był liderem rejestracji nowych dostawczaków w Polsce. Teraz we wrześniu 2022 zarejestrowano tylko 197 Dukatów, a to tylko o 2 sztuki więcej niż VW Craftera.

Z kolei we wrześniowym rankingu TOP 10 poszczególnych marek największym wolumenem wydanych lekkich aut użytkowych pochwalić się może po raz drugi z rzędu Ford (728 szt.), co wynika po części z rozbudowanej gamy modelowej (rodzina Transit, Transit Custom, Transit Connect, Transit Courier i pick-up Ranger).

Na kolejnych miejscach znalazł się Fiat (685 szt.), Renault (655 szt.), Mercedes-Benz (633 szt.), Volkswagen (398 szt.), Opel (338 szt.), Toyota (308 szt.), Peugeot (162 szt.) i… Suzuki (110 szt.), które w ofercie ma terenówkę Jimny z homologacją N1.

Podsumowując, od początku stycznia do końca września 2022 roku zarejestrowano nad Wisłą 45 992 nowych aut dostawczych do 3,5 tony a to oznacza spadek rejestracji dla tego samego czasookresu 2021 roku o aż 16,8% (-9268 szt.).

Źródło zdjęcia: Ford

Podziel się:
1

Odpowiedzi

Napisz tu swoją opinię

  1. Mich

    Chyba Fiat powinien być nr.1 bo Ranger to średnio nadaje się na dostawczaka

Komentarze zamknięte.