Reklama

Iveco Daily na bliźniakach przeładowane o 4,6 tony

Iveco Daily na bliźniakach przeładowane o 4,6 tony

W poniedziałek 7 marca inspektorzy ITD z oddziału terenowego w Elblągu poddali ważeniu mocno „obniżone” Iveco Daily, które zamiast 3,5 ważyło 8,1 tony.

Inspektorzy zatrzymali białe Iveco na MOP Sople przy drodze ekspresowej S7. Już z daleka widać było, że pióra w tylnym zawieszeniu są mocno wygięte, a opony na bliźniaczej osi wręcz „wgryzają się” w podłoże.

Zobacz też: ITD Kraków zatrzymało Iveco Daily przeładowane o 7 ton

Reklama

Jak się okazało białe Iveco ze skrzyniową zabudową mogło mieć dopuszczalną masę całkowitą do 3,5 tony, chociaż po kontroli nacisków poszczególnych osi okazało się, że pojazd jest mocno przeładowany.

Pomiar przedniej osi wykazał nacisk 2 400 kilogramów, a tylnej aż 5 700 kilogramów! Oznacza to, że masa samochodu wraz z ładunkiem wyniosła 8 100 kilogramów, czyli o 4,6 tony więcej niż pozwalał na to wpis w dowodzie rejestracyjnym auta.

W związku z powyższym naruszeniem kierowca został ukarany maksymalnym w tym wypadku 500- złotowym mandatem. Do tego inspektorzy zakazali dalszej jazdy pojazdem do czasu dostosowania masy pojazdu wraz z ładunkiem do wagi poniżej 3,5 tony.

I teraz dwa pytania. Czy Iveco było zarejestrowane do 3,5 tony, żeby nie płacić Via Toll oraz mieć z głowy tachograf? Czy ktoś kupuje Iveco z początkiem oznaczenia modelowego 65 (DMC 6,5 tony) i potem diagnosta „poprawia” je do kategorii prawa jazdy B? Niestety, na ten temat oficjalny komunikat „krokodylków” nie mówi nic…

Źródło zdjęcia: WITD Olsztyn

Podziel się: