Z całą powagą stwierdzam, że to niezły pomysł! Iveco Daily z mikrodrzwiami do kabiny sypialnej wystawione jest na olx.pl.
Przeglądając ostatnio ogłoszenia na różnych portalach znalazłem zielonego Iveco Daily 70C17 z 2010 roku.
Podana w ogłoszeniu ładowność na poziomie 3700 kg wskazuje, że to pojazd z homologacją N2 a więc pojazd z DMC powyżej 3,5 tony, ale nieprzekraczającej 12 ton, jednak to nie jakiekolwiek kwestie tonaży czy ładowności były powodem, abym napisał kilka zdań o tym egzemplarzu.
O różnych „obrzynach” z furgonów, które potem stawały się zabudowanymi podwoziami w roli autolawety czy nawet chłodni pisałem już wielokrotnie.
Zobacz też: Ćwierć furgon i półlaweta – do kupienia jest nietuzinkowy Fiat Ducato
Natomiast tym razem mamy to czynienia z bardzo pomysłowym rozwiązaniem tylnej kabiny sypialnej.
Często określana jako back sleeper przestrzeń z leżanką nie jest niczym nowym, ale wykorzystanie skróconych drzwi z doki uważam za całkiem sensowne rozwiązanie.
Zewnętrzne zawiasy i klamki wewnątrz kabiny sypialnej zdradzają, że kierowca ma dostęp do leżanki aż z trzech stron – od środka przechodząc pomiędzy fotelami oraz z zewnątrz od lewej lub prawej strony.
Jest to o tyle ważne, że sprzyja utrzymaniu czystości (dostęp do sypialki z odkurzaczem) i bezpieczeństwa (dodatkowe dwa wyjścia ewakuacyjne).
Nie wiem, czy materac da się podnieść, ale pod nim na pewno jest spora przestrzeń na lodówkę, czy kilka sporych rozmiarów schowków.
Ponadto na zdjęciu powyżej widać rurę – jak się domyślam – doprowadzającą ciepłe powietrze z ogrzewania postojowego.
Szkoda, że sprzedający nie podał w opisie ogłoszenia jaka jest szerokość materaca, ale wygląda na szeroki i wygodny.
No i na koniec tradycyjnie: jeżeli ktoś byłby zainteresowany samym widelcem Iveco Daily 70C17 z rozstawem osi 4,75 m ze 170-litrowym zbiornikiem paliwa, to bezpośredni link do ogłoszenia znajduje się TUTAJ.
Źródło zdjęć: olx.pl