Nowa kabina sypialna Carpol MAX to autorski projekt zabudowcy z Grodziska Mazowieckiego. Będzie dostępna w salonach już od kwietnia 2021.
Dotychczas Carpol korzystał z rozwiązań firmy Spojkar, ale od 1 kwietnia w ofercie tego zabudowcy będzie dostępna do zamawiania autorska kabina sypialna – pierwsze zabudowy z MAX-em pojawią się w polskich salonach jeszcze pod koniec kwietnia.
Carpol MAX ma wyznaczać nowe standardy w zakresie wygody, izolacji cieplnej oraz funkcjonalności.
– Ten świadomy wybór był odpowiedzą na potrzeby klienta i ma uwzględniać wszystkie uwagi, które dotychczas otrzymywaliśmy od użytkowników naszych zabudów” – stwierdza Marcin Kocoń, lider grupy projektowej nowej kabiny.
– Ponadto, projektując kabinę od podstaw, możemy stale kontrolować jej jakość, cały czas ją doskonaląc i będąc niezależnym od łańcucha dostaw. Dla klienta natomiast oferujemy stały dostęp do części zamiennych oraz możliwość naprawy każdego elementu zabudowy poprzez serwis mobilny – dodaje Marcin Kocoń z firmy Carpol.
Zobacz też: Usterki w nowych Renault Master – klienci skarżą się na ASO
W standardzie Carpol MAX oferuje gniazdka USB, lampkę czy liniowe oświetlenie LED.
Całe centrum zarządzania, wraz z panelem sterowania Webasto, zostało umiejscowione blisko użytkownika, u wezgłowia leżanki.
Zabudowca z Grodziska Mazowieckiego wykorzystał do wykończenia kabiny alkantarę oraz welur – obie te tkaniny są łatwo zmywalne i miłe w dotyku.
W kabinie znalazły się oczywiście schowki i kieszenie, wytłoczone z tworzywa ABS jak i wykonane z siatki. Na liście opcji znalazły się szafki na ubrania znacznie ułatwiające zagospodarowanie wnętrze „kurnika”.
Nowa kabina Carpol MAX posiada też izolację termiczną o współczynniku około 0,04 W/mK, a więc blisko tego, który występuje w chłodniach klasy FRA oraz FRB.
Testy kamerą termowizyjną pokazały, że kabina MAX nie ma mostków cieplnych, a rozkład temperatury ma być równomierny.
Specjaliści z Carpolu rozbudowali też system dystrybucji ciepłego powietrza w kabinie uzupełniając go o dwa dodatkowe wyloty. Są one tak usytuowane, że nie ma możliwości zasłonięcia ich np. kołdrą.
Zobacz też: Zabudowy i kabiny JEGGER – opinie Czytelników dostawczakiem.pl
Boczne szyby kabiny pozwalają na szybkie przewietrzenie kabiny i pozwalają na ich uchylenie pod kątem 110 stopni.
Do tego górne światła obrysowe na dachu kabiny zostały „wpuszczone” w płaszczyznę dachu. Takie rozwiązanie ogranicza uszkodzenia „obrysówek” np. przez gałęzie mijanych przy drodze drzew.
Źródło zdjęć: Carpol