Reklama

Kolejna ciężarówka na kategorię B – Iveco Daily ważyło 8500 kg

Kolejna ciężarówka na kategorię B – Iveco Daily ważyło 8500 kg

Tylko na tylnej osi było 6,8 tony! Kolejna ciężarówka na kategorię B – Iveco Daily ważyło 8500 kg, chociaż nie powinno przekroczyć 3500 kg.

W czwartek 2 sierpnia inspektorzy z Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Radomiu prowadzili akcję wymierzoną w przeładowane pojazdy użytkowe.

Zobacz też: Wyposażenie opcjonalne w autach dostawczych – co wybierają Polacy?

Reklama

Wykorzystując nieoznakowany radiowóz zauważyli na rondzie u zbiegu ulic Kieleckiej, Maratońskiej i NSZZ Solidarność skrzyniowe Iveco Daily, które wyglądało na przeciążone i przewoziło suchy beton bez wymaganej plandeki.

Po dojechaniu na pobliski punkt wagowy sprawdzono rzeczywistą wagę włoskiego pojazdu.

Zobacz też: Iveco Daily Blue Power – relacja z jazd ekologicznymi dostawczakami

Zarejestrowane na 3,5 tony Iveco ważyło 8,5 tony, ale sama tylna oś „bliźniakami” była obciążona masą 6,8 tony!

Oczywiście widoczne na zdjęciach Iveco to nie jest żadna 3,5-tonowa wersja popularnego dostawczaka, ale nawet jeżeli była to seria 65, czyli już pełnoprawna ciężarówka z 6,5-tonowym DMC (największym występującym w tej generacji Daily), to i tak samochód był mocno przeciążony.

Dodatkowo z kontrolowanego samochodu wyciekały płyny eksploatacyjne, przez co „Krokodyle” zatrzymały dowód rejestracyjny auta, a kierowca otrzymał poza mandatem także nakaz rozładunku nadmiaru towaru.

Dlaczego więc ktoś jeździ ciężarówką zarejestrowaną na 3,5 tony? Bo gdyby to Iveco miało „wbite” w dowód rejestracyjny DMC większe niż 3,5 tony, to zamiast maksymalnych 500 złotych za przeładowanie dostawczaka, mógłby otrzymać nawet i 10 000 złotych kary. Do tego wspomnieć można o niemałych oszczędnościach na licencji, rejestrze pracy kierowcy, jego okresowych badaniach czy płatnościach za przejazd drogami płatnymi…

Źródło zdjęć: WITD Radom

Podziel się: