Lekka wywrotka Moto Wektor na podwoziu Renault Master

Lekka wywrotka Moto Wektor na podwoziu Renault Master

Prawie cała zabudowa z aluminium sprawiła, że lekka wywrotka Moto Wektor na podwoziu Renault Master z podwójną kabiną oferuje 910 kg ładowności.

Konstrukcja lekkiej wywrotki jest skręcana i nitowana. Spawane są tylko elementy nadstawek podwyższających.

Moto Wektor z Bielska-Białej to producent zabudów dedykowanych do samochodów dostawczych.

Wśród wielu nadwozi oferowanych przez bielską firmę są wywrotki.

Reklama

Ostatnio zaprezentowaną nowością jest lekka tylnozsypowa wywrotka na podwoziu nowego Renault Master z podwójną kabiną.

Konstruktorzy z Bielska-Białej, aby ograniczyć masę własną zabudowy postawili znacznie zmniejszyć udział stali w całej konstrukcji na rzecz lżejszego aluminium.

Zobacz też: Renault Master liderem rynku samochodów dostawczych w 2019 roku

Czterosekcyjny słownik hydrauliczny napędzany jest pompą hydrauliczną zasilaną silnikiem elektrycznym 12V z instalacji pojazdu.

I tak, poza hydraulicznym siłownikiem, tylną belką z osiami obrotu oraz mocowaniem górnej i dolnej części siłownika, cała zabudowa wykonana została z profili aluminiowych.

Widoczna na zdjęciach Masterka wyposażona została w otwieraną tylną oraz boczne nadstawki wspomagane przez siłowniki gazowe (po 2 sztuki na każdą nadstawkę).

Polakierowano na czerwono nadstawki mogą być zdejmowane poprzez wysunięcie trzpieni z górnych zawiasów rozłączalnych oraz wypięcie mocowania siłowników.

Zobacz też: Targi zabudowców Fiat Professional 2019 w Kielcach (zdjęcia)

Nowa lekka wywrotka Moto Wektor dedykowana jest przedsiębiorstwom komunalnym, służbom drogowym czy firmom budowlanym.

Specjaliści z Moto Wektora podkreślają, że masa prezentowanego pojazdu gotowego do jazdy wynosi 2590 kg, czyli przy 3500 kg DMC ładowność to aż 910 kg (90% paliwa w baku, bez kierowcy).

Bielski zabudowca chwali się, że ich nowe nadwozie spełnia wymagania homologacyjne w zakresie masy pojazdu gotowego do jazdy dla samochodów 7-miejscowych (nie może przekraczać 2684 kg).

A to oznacza, że w przypadku prezentowanego egzemplarza ma mamy około 90 kg zapasu na doposażenie go np. w hak holowniczy, poduszki pneumatyczne na tylnej osi, czy belkę świetną.

Tak jak w przypadku wywrotek stalowych, nowe aluminiowe zabudowy będą montowane na typach podwozi z pojedynczą kabiną.

Ze względu na znaczną redukcję masy, nowe aluminiowe wywrotki z nadstawkami, będą dostępne dla przednionapędowych podwozi z podwójną kabiną (kompletacja dla 6-ciu lub 7-miu osób wraz z kierowcą).

Źródło zdjęć: Moto Wektor

Podziel się: