Reklama

Targi zabudowców Fiat Professional 2019 w Kielcach (zdjęcia)

Targi zabudowców Fiat Professional 2019 w Kielcach (zdjęcia)

Jako jedyny dziennikarz odwiedziłem targi zabudowców Fiat Professional 2019 w Kielcach. Jakie ciekawe rozwiązania pokazały polskie firmy nadwoziowe?

Targi Autoryzowanych Firm Zabudowujących FCA Poland S.A. – bo tak oficjalnie nazywał się ten event – zorganizowano w dniach 24-25 października w hali F Targów Kielce.

Zobacz też: Iveco Daily 2019 – pierwsza jazda nowymi modelami (zdjęcia, wideo)

Reklama

Zabudowy warsztatowe, chłodnie czy autolawety – w Kielcach firmy nadwoziowe pokazały szeroki zakres samochodów modyfikowanych na niemal całej gamie modelowej Fiat Professional, ale „międzynarodówki” na Ducato zabrakło.

Przeznaczona dla handlowców Fiat Professional z całej Polski impreza miała charakter zamknięty.

Pomimo tego udało mi się uzyskać kontakt do organizatorów i po akceptacji pracownika Fiat Professional mogłem porozmawiać z zabudowcami i porobić zdjęcia prezentowanym pojazdom modyfikowanym.

Warto od razu podkreślić, że pośród kilkudziesięciu zabudowanych samochodów, nie było ani jednej „międzynarodówki”. Dlaczego? Jak powiedział jeden z przedstawicieli firmy nadwoziowej, żeby nie kłuła nikogo w oczy.

Zobacz też: Tachograf w busie – sposób na przemęczonych kierowców?

Znaczny spadek zainteresowania Fiatem Ducato do „przerzutów” po Europie to wynik m.in. zauważalnego spowolnienia gospodarczego, a co za tym idzie mniejszej liczby ładunków do przewiezienia tzw. ekspresami, czy obawą niektórych przewoźników przed możliwością wprowadzenia tachografów do busów.

Hydrauliczna platforma Polmar na 3,5-tonowym Fiacie Ducato

Polmar z Trzebini zaprezentował w Targach Kielce swój najnowszy produkt – hydrauliczną platformę na podwoziu Fiata Ducato z 3500 kg DMC.

Wśród autoryzowanych firm nadwoziowych, które pojawiły się w Kielcach był Polmar.

Specjalizujące się wyłącznie w produkcji autolawet i pojazdów pomocy drogowej przedsiębiorstwo pokazało w 100% aluminiową platformę hydrauliczną na podwoziu 3,5-tonowego Fiata Ducato.

Samochód pomocy drogowej wyposażono w hydraulicznie opuszczaną platformę wykorzystującą tylko jeden siłownik, dzięki czemu ładowność tego konkretnego egzemplarza – według przedstawiciela firmy Polmar – ma mieć 1050 kg!

Taka waga przy poduszkach na tylnej osi, dwóch skrzynkach narzędziowych oraz bocznych osłonach? Tak utrzymywał z całą stanowczością przedstawiciel firmy Polmar.

Aluminiową platformę wprawia w ruch jeden siłownik. W ramach redukcji masy np. stopery pod koła przewożonego auta wykonane zostały z aluminium i jeden waży 1,1 kg – wcześniej stalowy stoper miał masę 3,8 kg.

Co istotne, widoczny na zdjęciach biały Dukat z hydrauliczną platformą to drugi egzemplarz wykonany przez specjalistów z Trzebini.

W ramach testów od dwóch lat z powodzeniem użytkowany jest już jeden taki egzemplarz jeżdżący w jednej z Chrzanowskich firm.

Bardzo ciekawą funkcjonalnością jest możliwość sterowania platformą oraz wyciągarką za pomocą pilota lub poprzez aplikację na smartfonie.

Może nie praktycznym, ale za to bardzo efektownym elementem są podświetlane logotypy Polmar na obu bokach zabudowy – wygląda to naprawdę dobrze!

Zobacz też: Zabudowy na Mercedesie Sprinterze – pomysłowe i lekkie rozwiązania

Widoczny na zdjęciach Dukat już został sprzedany i trafi do klienta we Wrocławiu. A ile kosztuje taka ultralekka hydrauliczna platforma pod X290? Cennik startuje od 42 000 zł netto.

Fabryczna wywrotka trójstronna i Ducato 4×4 z układem napędowym Dangel

Większy prześwit i czerwony emblemat na tylnych skrzydłach – to pierwszy Fiat Ducato 4×4 z napędem Dangel, jaki widziałem na własne oczy. Tuż za nim Dukat w wersji platforma do zabudowy.

Wśród zaprezentowanych w Kielcach dostawczaków znalazły się też samochody z fabrycznymi zabudowami.

Jednym z nich było czerwony Ducato z trójstronną wywrotką, która jest dziełem włoskiej firmy Scattolini.

Dlaczego zwróciłem na nią uwagę? Bo jakością wykonania po prostu biła na głowę wszystkie inne zabudowy tego typu prezentowane przez rodzimych producentów.

Ponadto polscy przedstawiciele Fiat Professional ściągnęli do Kielc szare Ducato 4×4 z układem napędowym montowanym przez francuską firmę Dangel – muszę przyznać, że pierwszy raz widziałem na żywą tą uterenowioną wersję X290.

Tuż obok Dukata z napędem na obie osie zaparkowała platforma do zabudowy – nie jest to w Polsce zbyt popularna baza np. pod kontener, chociaż oferuje m.in. niższy niż w przypadku klasycznego podwozia próg załadunku.

Radiowóz na bazie Fiata Doblò od Gruau Polska

Tak być może będzie wyglądać nowe oznakowanie polskich radiowozów. W Kielcach policyjnego Fiata Dobló zaprezentowała firma Gruau Polska.

Jednym z bardziej rzucających się w oczy pojazdów pokazanych na Targach Autoryzowanych Firm Zabudowujących FCA Poland S.A. było policyjne Doblò.

Przygotowany przez Gruau Polska radiowóz otrzymał nowe odblaskowe oznakowanie karoserii.

Pilotażowy projekt powstał na wzór policyjnych aut z Wielkiej Brytanii, a jaskrawe elementy mają polepszyć widoczność polskich radiowozów.

Wystawiony w Targach Kielcach Doblò może zabrać czterech funkcjonariuszy a w tylnej części auta mieści się jeszcze jedno miejsce dla zatrzymanego (układ 2+2+1).

Oczywiście wśród zgromadzonych w hali Targów Kielce samochodów poro było warsztatów mobilnych nie tylko na furgonach Ducato. Pojawiła się zabudowa serwisowa na Talento a nawet na małym Fiorino.

Z całej gamy modelowej Fiat Professional zabrakło tylko Pandy Van, chociaż nie wiem, czy jest w Polsce jakaś firma zajmująca się konwersją tego najmniejszego z rodziny dostawczych Fiatów modelu.

Podziel się: