Reklama

Listopad ze znacznymi spadkami rejestracji pojazdów LCV w Polsce

Listopad ze znacznymi spadkami rejestracji pojazdów LCV w Polsce

Ostatnie miesiące 2022 roku nie napawają optymizmem. W listopadzie spadek rejestracji pojazdów LCV w Polsce wyniósł 15% rok do roku.

Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego opublikował najnowsze dane dotyczące rejestracji lekkich pojazdów użytkowych z dopuszczalną masą całkowitą do 3,5 tony.

W listopadzie 2022 wydziały komunikacji zarejestrowały łącznie 5521 egzemplarzy nowych aut typu LCV a to równo o 7,9% mniej, niż w tym samym miesiącu 2021 roku (5996 szt.).

Reklama

Przy okazji warto podkreślić, że przez 11 miesięcy tego roku nad Wisłą pojawiło się właśnie o 15% mniej nowych samochodów dostawczych (56 507 szt.) w porównaniu do analogicznego okresu minionego roku (66 468 szt.).

W listopadzie 2022 roku najpopularniejszą marką, która wydała najwięcej nowych dostawczaków było Renault, które jako jedyne w zestawieniu przekroczyło granicę tysiąca pojazdów (1036 szt.). Na podium TOP 10 poszczególnych marek uplasował się też Fiat (791 szt.) oraz Ford (690 szt.).

Fiat Ducato – zawsze w gronie najlepszych!

Na kolejnych miejscach rankingu znalazł się Mercedes-Benz (645 szt.), Iveco (551 szt.), Toyota (460 szt.), Volkswagen (399 szt.), Opel (361 szt.), Peugeot (211 szt.), MAN (70 szt.).

Toyota Professional rozwijając swoją submarkę aut dostawczych przejmuje w ostatnim czasie specjalistów od LCV pracujących dotychczas dla innych marek, w tym wyjątkowo dużo z grupy Stellantis.

Z kolei wśród najpopularniejszych modeli w listopadzie 2022 liderem pozostało Renault Master (853 szt.) a za nim znalazł się Mercedes Sprinter (556 szt.) oraz Iveco Daily (551 szt.).

Poza podium TOP 10 konkretnych modeli dostawczaków do 3,5 tony DMC znalazł się Fiat Doblo (352 szt.), Fiat Ducato (304 szt.), Toyota PROACE City (295 szt.), Volkswagen Crafter (212 szt.), Opel Movano (199 szt.) a także jedyny w zestawieniu pick-up Ford Ranger (172 szt.). Listę zamyka… Ford Transit (166 szt.).

PS: Patrząc na sytuację w grupie Stellantis można przewidywać, że na polskim rynku znaczenie Citroena (już poza TOP 10), czy Peugeota i Fiata oraz Opla będzie spadać. Z centrali oraz od dealerów tych marek odchodzą doświadczeni ludzie a podmiotem, który wchłania ich w największym stopniu jest Toyota.

Przy okazji warto zwrócić uwagę na fakt, że w dywizji LCV Forda więcej dealerzy wydali Rangerów, niż Transitów, lecz dzięki szerokiej gamie modelowej (poza wyżej wspomnianymi także Transit Custom, Transit Courier, Transit Connect) Ford robi jako marka dobre wyniki.

Jednak ciekawsza perspektywa pojawia się, kiedy spojrzymy na kolejne w zestawieniu TOP 10 marek Iveco – tylko i wyłącznie jeden model do 3,5 tony DMC, czyli Daily, pozwala konkurować z markami mającymi niemal pełną gamę pojazdów LCV.

Bo przykładowo Volkswagen sprzedaje nie tylko odpowiednik Daily w postaci Craftera, ale też Transportera i Caddy a wyniki handlowcy robią gorsze niż dealerzy Iveco z jedynym w segmencie do 3,5 tony Daily.

Źródło zdjęcia: dostawczakiem.pl

Podziel się: