Pomimo nieznacznej poprawy w dostępie do półprzewodników dane za październik 2022 wskazują dalsze spadki w rejestracji nowych aut dostawczych.
Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego (PZPM) opublikował najnowsze dane dotyczące rejestracji nowych lekkich pojazdów użytkowych do 3,5 tony DMC. Według raportu z Centralnej Ewidencji Pojazdów w październiku dealerzy wydali 4996 takich aut a to o 4,1% mniej niż w tym samym miesiącu 2021 roku (5212 szt.).
Licząc jednak rejestracje od początku stycznia do końca października na polskim rynku zarejestrowano 50 988 egzemplarzy nowych dostawczaków, a to o 15,7% (-9 484 szt.) gorszy wynik niż w analogicznym okresie minionego roku.
W październiku 2022 na liście TOP 10 poszczególnych marek najpopularniejsze ponownie zostało Renault (893 szt.) przed Fiatem (677 szt.) i Mercedesem (604 szt.).
Poza podium znalazło się Iveco (565 szt.), Volkswagen (551 szt.), Ford (517 szt.), Toyota (337 szt.), Opel (294 szt.), Peugeot (147 szt.) oraz – chyba po raz pierwszy w TOP 10 – marka MAN (83 szt.), która wyprzedziła Citroena (81 szt.).
Z kolei w TOP 10 konkretnych modeli znowu na pozycję lidera powróciło Renault Master (681 szt.) wyprzedzając Iveco Daily (565 szt.), Mercedesa Sprintera (536 szt.), VW Craftera (305 szt.), Fiata Doblo (302 szt.), Fiata Ducato (261 szt.), Toyotę PROACE City (224 szt.), Opla Movano (156 szt.) oraz ex aequo VW Caddy i Ford Ranger (po 143 szt.).
PS: Kiedyś w komentarzach handlowcy z MAN-a zarzucali mi, że nie piszę o tym, iż TGE został dobrze przyjęty przez rynek. Odpowiedziałem, że jak będzie w TOP 10 marek lub modeli, to o tym napiszę. Minęło ze 3 lata i proszę bardzo, udało się!
Źródło zdjęcia: dostawczakiem.pl