Przeglądając ogłoszenia szukam zazwyczaj perełek, stan „złote a skromne”. Ale ten Lublin 3524 w wykonaniu Zakładu Budownictwa Ogólnego…
… no właśnie. Na to ogłoszenie trafiłem całkowicie przypadkiem. Kiepskie zdjęcia, spowite w śniegu nadwozie – w zasadzie dopiero po 10 minutach mój mózg przetrawił, co zobaczył i dzięki historii przeglądarki odnalazłem ponownie to ogłoszenie.
Nie wiecie o co chodzi? Ja zwróciłem uwagę na pierwszym zdjęciu na brak klamki w tylnych drzwiach.
No, ale – pozwólcie, że zacytuję opis z anonsu – przecież to jest „dopel kabina”, a więc jak nic to powinien być brygadowy Lublin 3 Mi o oznaczeniu 3564.
Zobacz też: Lublin 3 z przebiegiem 1097 kilometrów za 49 900 złotych

Ale nie! To jest/była wersja 3524 (towos/kombi).
Wszystko na to wskazuje, że auto przeszło gruntowną modyfikację kabiny i z przeszklonego częściowo furgonu została brygadówką z otwartą skrzynią (i jeszcze kontenerek na narzędzia się zmieściła za obciętą kabiną).
Dla przykładu, jak wyglądać powinna wersja 3524 (rozstaw osi 3433 mm, 3,5 tony DMC; towos/kombi; silnik Andoria 4CT90 lub 4CTi90), podpinam obok zdjęcie pewnego projektu, o którym niebawem napiszę.
Wszystko więc na to wskazuje, że fachowcy z Zakładu Budownictwa Ogólnego (taka widnieje reklama na burcie auta) znają się też i na karosażu aut dostawczych.
W każdym razie potraktowana najprawdopodobniej „kątówką” kabina z 3524 robi teraz za 3564.
Zobacz też: Nysa N522 C – fabryczna chłodnia do kupienia na olx.pl
Trochę mnie zastanawia jedna rzecz a mianowicie coroczny przegląd techniczny. Bo chociaż z opisu wynika, że w dowodzie rejestracyjnym oznaczono 7 miejsc, jednak teraz ostały się tylko 3 w pierwszym rzędzie.
Mimo wszystko niesztampowe podejście do tematu karosażu w wykonaniu Zakładu Budownictwa Ogólnego pozwala stwierdzić, że dla tych fachowców nie ma rzeczy niemożliwych.
I tradycyjnie na koniec: jeżeli ktoś byłby zainteresowany Lublinem 3524, który przypomina 3564, to bezpośredni link do ogłoszenia znajduje się TUTAJ.
PS: Jak wyjaśnia sprzedający przegląd i OC jest do czerwca 2022 a turbodoładowany silnik ma mocy 102 KM jest na pompie wtryskowej Boscha 😉 Ja tylko dodam, że to już Euro III norma i 230 Nm dostępne przy 2000 obr./min.
Źródło zdjęć: olx.pl