Niektórzy nazywają tę wersję Luveco a jedna z około 50 sztuk wrasta w centrum Łodzi. Ta unikalna seria wykorzystywała podzespoły Iveco.
Dzięki uprzejmości Romana, który zrobił niedawno w centrum Łodzi zdjęcia Lublina 3Mi na bliźniakach, mogę po raz kolejny przypomnieć o bardzo ciekawej krótkiej serii, którą wypuścił w 2005 roku Intrall.
Producent wykorzystał przy tym modelu większość podzespołów z Iveco Daily, stąd turbodiesel zamontowany pod maską powinien mieć 2799 ccm i 125 KM. Z Dajlaka pochodzi też skrzynia biegów, rama, most czy nawet felgi.
Pochodząca z Lublina kabina otrzymała wysunięty do przodu grill, co pozwalało na umieszczenie tam silnika SOFIM, choć były w ofercie też i Lubliny z tymi turbodieslami i ze zwykłymi atrapami osłony chłodnicy.
W każdym razie widoczny na zdjęciu Lublin 3Mi dalej dumnie nosi na sobie naklejki z oznaczeniem dopuszczalnego tonażu do 4,6 tony, choć zapewne jest to egzemplarz zarejestrowany z 3,5-tonowym DMC.
Luveco uwiecznione na zdjęciach Romana stoi w tym miejscu nieopodal łódzkiej Manufaktury dosyć długo – niektórzy twierdzą, że podobno już kilka lat. W każdym razie auto ma wykupioną polisę OC i może kiedyś jeszcze ruszy się z miejsca.
P.S. Wiem, że i wśród Czytelników są tacy, co mają Lublina 3Mi na bliźniakach – na pewno wiem, że Łukasz ma aż 2 sztuki, z czego na pewno skrzyniowe 3756 o którym już kiedyś pisałem 🙂
Źródło zdjęć: Roman