Święty Mikołaj zaszalał 😉 WITD Łódź dostało 4 nowe radiowozy. Na wyposażeniu znalazł się system DSRC oraz panele fotowoltaiczne.
Wojewódzki Inspektorat Transportu Drogowego w Łodzi otrzymał w poniedziałek 18 grudnia 4 nowe radiowozy zbudowane na bazie Renault Master L3H2. Zabudowę wykonała firma AMZ-Kutno, która przystosowała ładownię furgonów do specyficznych warunków inspekcyjnej pracy w terenie.
Poza zabudową biurową Mastery wyposażone zostały m.in. w przenośne wagi samochodowe czy dymomierze czy torby ratunkowe niezbędne przy udzielaniu pierwszej pomocy przedmedycznej.
Co ciekawe, tylko 1 z 4 najnowszych radiowozów WITD Łódź otrzymał moduł DSRC (z ang. Dedicated Short-Range Communication), która wykorzystując łączność bezprzewodową potrafi odczytać zdalnie informację z tachografów zainstalowanych w przejeżdżających obok radiowozu ciężarówkach, autobusach czy busach wyposażonych w „tacho”.
Przy okazji warto przypomnieć, że tzw. tachografy 4.0 mają stać się powszechne do 25 sierpnia 2025 roku, co oznacza, że i kierowcy busów wykonujących zarobkowy międzynarodowy transport drogowy będą niebawem powszechnie kontrolowani przez takie radiowozy wykorzystujące moduł DSCR.
W końcu już od 1 lipca 2026 roku urządzenia rejestrujące pracę kierowcy busów na „międzynarodówce” Z DMC/DMCZ od 2,5 do 3,5 tony będą obowiązkowe.
Wśród przekazanych łódzkim „Krokodylom” Masterek na dachu jednej z nich znalazły się też panele fotowoltaiczne, które w założeniu powinno ograniczyć wykorzystanie agregatu prądotwórczego, w który wyposażone są inspekcyjne busy, co z kolei „pozwoli na zmniejszenie emisji szkodliwych gazów”.
Odebrane radiowozy sfinansowano ze środków budżetu przy wsparciu Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi.
Źródło zdjęć: WITD Łódź