Niska wysokość załadunkowa w połączeniu z muldami pozwala na transport busów z zabudowami do wysokości 3,5 metra.
BFZ to firma zabudowująca z Bolesławca, który specjalizuje się w produkcji autotransporterów, naczep i przyczep do przewozu pojazdów.
W ofercie polskiej spółki znajduje się też zestaw w postaci ciągnika siodłowego bazującego na Mercedesie Sprinterze 519 CDI oraz aluminiowej naczepy XL-Liner.
Taki zestaw ma 7490 kg DMC (dzięki takiemu rozwiązaniu nie płacimy w Niemczech opłat autostradowych), jednak na życzenie klienta może taki zestaw BFZ może być homologowany na 8600 kg.
Zobacz też: Iveco Daily w roli ciągnika – kategoria B+E nie wystarczyła
Naczepa z zawieszeniem pneumatycznym umożliwia opuszczenie podłogi do załadunku z 50 do 40 cm, a do tego szerokie najazdy mające tylko 8-stopniowy kąt załadunkowy ograniczają ryzyko uszkodzenia transportowanych pojazdów.
Naczepa XL-Liner wyposażona jest w elektro-pneumatyczny hamulce z systemem ABS.
Z kolei bliźniacze 15-calowe koła zamontowane na dwóch 6-cio tonowych osiach Knott ogranicza ryzyko pękania opon podczas pracy przy wysokich temperaturach czy wysokim obciążeniu.
Firma BFZ oferuje swoje naczepy w dwóch wariantach: XL-Liner podłogą z muldami do przewozu samochodów dostawczych o wysokości do 3,5 metra oraz X-Liner z płaską podłoga płaska do przewozu np. niskich sportowych pojazdów czy zwykłych samochodów osobowych.
Źródło zdjęć: BFZ