Reklama

Mercedes Sprinter miał 395 kg ładowności, ale ważył 5,5 tony

Mercedes Sprinter miał 395 kg ładowności, ale ważył 5,5 tony

Opolskie ITD zatrzymało do kontroli chłodnię na podwoziu Mercedesa Sprintera. Zarejestrowany na 3,5 tony bus ważył w rzeczywistości 5,5 tony.

Nie pierwszy raz okazuje się, że jeżdżące po Polsce 3,5-tonowe chłodnie jeżdżą bardzo często przeładowane. Kolejna kontrola takiego busa potwierdza powyższą opinię.

Zobacz też: Renault Master chłodnia ważyło 3 tony powyżej DMC

Reklama

W czwartek 2 marca na drodze krajowej nr 40 inspektorzy WITD w Opolu zatrzymali przewożącą artykuły spożywcze chłodnię na podwoziu Mercedesa Sprintera. Zarejestrowane na 3,5 tony auto ważyło w po zważeniu 5,5 tony.

Co ciekawe ładowność kontrolowanego busa wynosiła tylko 395 kilogramów, ale w sumie nie ma się co dziwić, bo Sprinter II generacji z podwójnymi kołami na tylnej osi nie występuje w serii 3, a wyłącznie w serii 5.

Można jednak zakupić u dealera 5-tonowego Sprintera, ale w wariancie i z homologacją na 3,5 tony. No i potem wychodzi niecałe 400 kilogramów ładowności. A po odjęciu wagi kierowcy, paliwa i kilku jeszcze rzeczy, może się okazać, iż takie auto nadaje się do wożenia towaru, którego waga nie przekracza 100-200 kilogramów.

Inspektorzy WITD Opole ukarali kierowcę maksymalnym 500-złotowym mandatem za przekroczenie o 2 tony dopuszczalnej masy pojazdu. Do tego „krokodyle” nakazali rozładowanie nadmiaru towaru.

Pisałem kiedyś o Fiacie Panda III Van. Ten mały dostawczak miał 505 kilogramów ładowności, czyli sporo więcej, niż widoczny na zdjęciach Mercedes….

Źródło zdjęć: WITD Opole

Podziel się: