Czytelnik Konrad podesłał zdjęcie zrobione na DK nr 7 w okolicach Radomia z zapytaniem, czy wiem, co to za Sprinter z trzema osiami? No to wyjaśniam!
Co prawda zdjęcie nie jest znakomitej jakości, ale widać na nim Mercedesa Sprintera z niemiecką zabudową ALGEMA Blitzlader R. Bazująca na 3,5-tonowym modelu autolaweta wymaga jednak prawa jazdy kategorii C, a jej jedną z charakterystycznych cech jest podnoszona ostatnia oś (widać to nawet na powyższym zdjęciu).
Zobacz też: Dla dyskretnych – autotransporter z firanką od firmy DiGiCROSS
Dzięki podniesieniu jednej z wleczonych osi można ograniczyć zużycie paliwa oraz bieżnika opon w sytuacji, kiedy pojazd jedzie „na pusto”. Dodatkowo ciekawym rozwiązaniem jest hydrauliczny mechanizm przechyłu podwozia, który pozwala na szybki załadunek i rozładunek samochodów.
Widoczna na fotografii wersja z podwójną kabiną to Blitzlader XXL, która posiada 5,9 tony DMC przy masie własnej 2,9 tony.
Aluminiowa platforma ma długość 5,97 metra i szerokość 2,1 metra i jest położona tylko 60 centymetrów nad podłożem, co przedkładać się musi na dobre właściwości jezdne przy jeździe z obciążeniem.
Zobacz też: MAN TGE jako pomoc drogowa z hydrauliczną platformą
„Poszperałem” trochę po internecie i znalazłem dokładnie ten egzemplarz, który przyjechał w formie pojazdu demonstracyjnego do Polski. Zdjęcia umieszczono na Facebooku firmy MASAM ze Skarżyska-Kamiennej, która jest polskim dystrybutorem marek ALGEMA i FIT-Zel.
Powyżej podpiąłem też film, na którym widać jak w 9 sekund można załadować auto na ALGEMA Blitzlader R, chociaż akurat w tym przypadku za bazę do zabudowy posłużył nie Sprinter a Ford Transit.
Źródło zdjęć: Konrad, facebook.com/masamPL/