Mercedes Vito W447 w wersji Compact uzyskał homologację jako londyńska taksówka. Aby było to możliwe trzeba było wprowadzić m.in. skrętną tylną osią.
Poprzednia generacja Mercedesa Vito – czyli W639 – pracowała jako czarna londyńska taksówka od 2008 roku. Teraz przyszedł czas na nową wersje tego auta.
Mercedes Vito W447 debiutuje właśnie w roli londyńskiej taksówki. Auto jest wyposażone m.in. w elektrycznie sterowane boczne drzwi i elektrycznie rozkładane schodki po obu stronach pojazdu, czy klimatyzację, ale aby uzyskać homologację pozwalającą na dopuszczenie Vito III generacji, otrzymało też zmodyfikowany układ jezdny ze skrętną tylna osią.
Zobacz też: Test Mercedes Vito 111 CDI W447 – blaszak na bogato (wideo, zdjęcia)
Dzięki specjalnie zaprojektowanej skrętnej tylnej osi Mercedes-Benz to zaledwie drugi producent spełniający wymogi dotyczącej średnicy zawracania do 25 stóp (7,62 m), która jest wymagana, aby pojazd uzyskał homologację jako londyńska taksówka.
Vito W447 w najkrótszej wersji nadwoziowej Compact może zabrać sześciu pasażerów, a pod maską znajdziemy silnik 1.6 CDI o mocy 88 KM, który napędza przednią oś.
Poza specjalnie zmodyfikowaną wersją dla Londynu nowe Vito w wersji taxi jest także dostępne bez skrętnej tylnej osi dla innych regionów Wielkiej Brytanii.
Źródło zdjęć: Mercedes-Benz