Reklama

Mercedes Vito jako londyńska taksówka ze skrętną tylną osią

Mercedes Vito jako londyńska taksówka ze skrętną tylną osią

Mercedes Vito W447 w wersji Compact uzyskał homologację jako londyńska taksówka. Aby było to możliwe trzeba było wprowadzić m.in. skrętną tylną osią.

Poprzednia generacja Mercedesa Vito – czyli W639 – pracowała jako czarna londyńska taksówka od 2008 roku. Teraz przyszedł czas na nową wersje tego auta.

Mercedes Vito W447 debiutuje właśnie w roli londyńskiej taksówki. Auto jest wyposażone m.in. w elektrycznie sterowane boczne drzwi i elektrycznie rozkładane schodki po obu stronach pojazdu, czy klimatyzację, ale aby uzyskać homologację pozwalającą na dopuszczenie Vito III generacji, otrzymało też zmodyfikowany układ jezdny ze skrętną tylna osią.

Reklama

Zobacz też: Test Mercedes Vito 111 CDI W447 – blaszak na bogato (wideo, zdjęcia)

Dzięki specjalnie zaprojektowanej skrętnej tylnej osi Mercedes-Benz to zaledwie drugi producent spełniający wymogi dotyczącej średnicy zawracania do 25 stóp (7,62 m), która jest wymagana, aby pojazd uzyskał homologację jako londyńska taksówka.

Vito W447 w najkrótszej wersji nadwoziowej Compact może zabrać sześciu pasażerów, a pod maską znajdziemy silnik 1.6 CDI o mocy 88 KM, który napędza przednią oś.

Poza specjalnie zmodyfikowaną wersją dla Londynu nowe Vito w wersji taxi jest także dostępne bez skrętnej tylnej osi dla innych regionów Wielkiej Brytanii.

Źródło zdjęć: Mercedes-Benz

Podziel się: