Prawdopodobnie w 2019 roku zadebiutuje w Europie Mitsubishi L200 po faceliftingu – nowa skrzynia biegów i tryby napędu 4WD to nie jedyne zmiany w tym aucie.
Mitsubishi Motors Corporation opublikowało oficjalne zdjęcia i podało kilka faktów związanych z odświeżonym L200. Obchodzący w tym roku 40. urodziny pick-up pojawi się w zmodernizowanej wersji najpierw na tajlandzkim rynku, gdzie jest produkowany w fabryce Laem Chabang, zarządzanej przez Mitsubishi Motors Thailand.
Zobacz też: Mitsubishi L200 robiło za fałszywe pogotowie energetyczne
Nowe wcielenie L200, znane na innych światowych rynkach jako Triton, otrzymał mocno przeprojektowany pas przedni, a do tego zamiast stosowanej dotychczas 5-stopniowej automatycznej przekładni, pojawi się nowa 6-biegowa konstrukcja.
Zbudowany na ramie pick-up po kuracji odświeżającej dostanie także większe tarcze hamulcowe z przodu i większe tłoczki w zaciskach. Ponadto zastosowano przy okazji prac modernizacyjnych mocniejsze tylne amortyzatorów, które dzięki większej ilości oleju tłumiącego wstrząsy, ma lepiej tłumić nierówności, co ma sens, przy ciągle piórowym zawieszeniu.
Wewnątrz L200 nie widać już tak rewolucyjnych zmian jak z zewnątrz, ale japońska marka zdecydowała się m.in. wprowadzić nowy cyferblat czy nowe systemy bezpieczeństwa, w tym np. sygnalizator ruchu poprzecznego (RCTA), który pomaga uniknąć kolizji podczas wyjeżdżania tyłem np. z rzędu zaparkowanych pojazdów.
Zobacz też: Test: VW Amarok 3.0 TDI – pick-up klasy premium (wideo, zdjęcia)
Nowy TRITON/L200 z napędem 4WD będzie mógł być wyposażony w system EasySelect 4WD, który ułatwiać ma przełączanie trybów jazdy, aby dostosować pracę napędu do aktualnych warunków drogowych lub terenowych.
Dzięki nowemu trybowi Off-road kierowca będzie mógł wybrać pomiędzy ustawieniami GRAVEL (szuter), MUD/SNOW (błoto/śnieg), SAND (piasek) oraz ROCK (kamienie; tylko w trybie napędu 4LLc).
Po włączeniu trybu Off-road elektronika i napęd 4WD będzie dopuszczał większe poślizgi kół, aby zmaksymalizować skuteczność jazdy w terenie i zdolność do wydostawania się z błota czy śniegu.
W oficjalnym komunikacie nie podano dokładnie czy do napędu L200 dalej służyć ma turbodiesel 2.4 DID, ani kiedyauto pojawi się na europejskim rynku.
Na pewno od 17 listopada 2018 roku oferowany ma być w Tajlandii i innych rynkach ASEAN (Birma, Brunei, Filipiny, Kambodża, Indonezja, Laos, Malezja, Singapur, Tajlandia, Wietnam), a potem także Oceanii, na Bliskim Wschodzie, w Europie, Afryce i Ameryce Południowej. Docelowo Mitsubishi L200 po faceliftingu dotrzeć ma do około 150 krajów na całym świecie.
Źródło zdjęć: Mitsubishi