To już finał akcji dostawczakiem.pl i producenta zawieszeń pneumatycznych MTT System. Sprawdźcie, jak wyglądał montaż poduszek w autolawecie Piotra.
Pod koniec lipca ogłosiłem akcję, której partnerem została firma MTT SYSTEM z Gliwic, która jest producentem zawieszeń pneumatycznych do samochodów dostawczych i kamperów.
Głównym założeniem było zamontowanie całkowicie gratis kompletnego zestawu „pneumatyki” w jednym z busów należących do jednego z Czytelników dostawczakiem.pl.
Przyznam, że ilość zgłoszeń pod postem na profilu Facebook mojego bloga przerosła najśmielsze oczekiwania, bo chętnych na wzięcie udziału w tej partnerskiej akcji było około 100! I żeby zachować przejrzystość całej akcji bezpośredni link do tego posta znajdziecie TUTAJ.
Pod koniec sierpnia ekipa z MTT System wybrała jednego Czytelnika, aby zamontować w jego aucie wyprodukowane przez siebie poduszki wraz z kompresorem i sterownikiem.
Potem już tylko zostało dogranie odpowiedniego terminu i ostatecznie na początku października doszło do finalnego spotkania w Gliwicach, gdzie specjaliści z MTT System zamontowali kompletny zestaw pneumatyczny do Boxera z typoszeregu X250 należącego do Piotra.
Zestaw zawieszenia pneumatycznego: z czego się składa i ile kosztuje?
Set zastosowany w autolawecie Piotrka warty jest 1950 zł brutto a w jego skład wchodzi wzmocniony kompresor, który gabarytowo jest niewielki i mieści się za obudową stopnia progu kierowcy.
– U Piotra zamontowaliśmy panel sterujący dedykowany do deski rozdzielczej X250. Posiada on dwa manometry, co pozwala na niezależne sterowanie lewą i prawą stroną umożliwiając bardzo precyzyjne poziomowanie samochodu – wyjaśnia Aleksandra Karwat z MTT System.
A teraz kilka faktów, które może będą ciekawe dla potencjalnych użytkowników m.in. kontenerów, chłodni, eksportówek czy zwykłych furgów zainteresowanych montażem zawieszenia pneumatycznego.
Po pierwsze takie poduszki na tylnej osi pozwalają na regulację wysokości tylnego prześwitu, co przydać się może przy jeździe pod obciążeniem a także niweluje przechyły boczne podczas pokonywania zakrętów.
Piotrek po zamontowaniu setu MTT System już po kilku kilometrach zauważył, że tył jego Boxera „stoi” wyżej i dzięki temu na większych wybojach nie będzie dochodziło do obcierania opon o nadkola, co nie tylko przyspiesza zużycie tylnego ogumienia, ale też w skrajnych przypadkach może skończyć się uszkodzeniem nadkola a nawet wystrzałem opony.
W przypadku typoszeregu X250, a więc Fiata Ducato, Peugeota Boxera i Citroena Jumpera, cennik pneumatycznego zawieszenia zaczyna się od 1350 zł brutto.
Warto jednak wiedzieć, że ceny zależne są od modelu samochodu ze względu na różne konstrukcje mocowań zawieszenia oraz konfiguracji zestawu przez klienta. Koszt montażu przez doświadczony zespół MTT System wynosi 600 zł brutto.
Do tego system zawieszenia pneumatycznego można zamówić z kompresorem lub bez kompresora, który dzieli się na 1-tłokowe, wzmocnione oraz 2-tłokowe.
Z kolei zestawy z kompresorem są podłączone na stałe wraz z zaworem zwrotnym, co wydaje się najwygodniejszą opcją pozwalającą na niemal idealne wypoziomowanie pojazdu przewożącego ładunek, którego np. jedna strona jest zdecydowanie cięższa od tej po drugiej stronie.
Są także zestawy bez kompresora, które przystosowane są do zewnętrznego pompowania np. na stacji benzynowej.
– Rodzaj i wysokość poduszek dostosowane są do danego modelu samochodu – podkreśla Aleksandra Karwat z MTT System dodając przy okazji, że w ofercie są także zestawy dla Iveco Daily z poduszkami o wzmocnionej membranie przeznaczone pod 7,5 t DMC.
Rabat na hasło „MTT System z Dostawczakiem.pl”
Na koniec ciekawostka! Dla Czytelników dostawczakiem.pl, którzy zdecydują się na zestaw pneumatycznego zawieszenia do swojego pojazdu, gliwicka firma przygotowała promocję.
Na hasło „MTT System z Dostawczakiem.pl” każdy otrzyma 5% rabatu na system zawieszenia pneumatycznego. Ale uwaga: promocja trwa do końca listopada i nie łączy się z innymi promocjami.
Partnerem materiału jest MTT System
Źródło zdjęć: dostawczakiem.pl